| |
|
|
|
|
Перевірка «Коруни» - не лише правомірна, але й необхідна, адже є очевидні порушення Договору оренди |
|
|
Додано 13.02.2012
|
|
|
8 лютого в приміщенні готельно-ресторанного комплексу «Коруна», який є власністю територіальної громади м. Ужгорода в особі Ужгородської міської ради, відбулася перевірка, відтак орендарі приміщення звинуватили міську владу у тому, що інспекція була вчинена нібито неналежно.
Варто зауважити: перевірки стану справ в об’єктах комунальної власності проводяться постійно, утім, подібні дії дозволяють собі лише орендарі «Коруни», що, вочевидь. Свідчить про наявність порушень. Власне, виявити їх і мала на меті міська влада: на засіданні постійної депутатської комісії Ужгородської міської ради з питань майнової політики, власності і приватизації були проаналізовані документи щодо стану справ у комплексі «Коруна», і члени комісії дійшли висновків про те, що мало місце нецільове використання приміщення, самовільні перебудови тощо. З метою перевірки стану справ у комплексі, який є власністю міста, Департамент міського господарства Ужгородської міської ради організував інспекцію, проведенню якої намагалися перешкоджати орендарі комплексу «Коруна».
Реагуючи на закиди орендарів комплексу про нібито неправомірні дії комісії, юристи Департаменту міського господарства підготували офіційну відповідь, в якій тлумачать правові взаємини між міською владою і орендарем комплекту «Коруна».
Отже, відносини щодо майна, яке перебуває в комунальній власності регулюються договором оренди, Законом України «Про оренду державного та комунального майна» та іншими нормативно-правовими актами (ст.3 Закону України «Про оренду державного та комунального майна»).
У відповідності до ч.2 ст.2 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» державну політику у сфері оренди здійснюють органи місцевого самоврядування – щодо майна, яке перебуває в комунальній власності. Статтею 32 цього ж Закону контроль за використанням майна, переданого в оренду, покладається на органи, які відповідно до цього Закону здійснюють державну політику у сфері оренди. Отже, у нашому випадку, Ужгородська міська рада здійснює державну політику у сфері оренди майна, яке перебуває в комунальній власності та здійснює контроль за використанням комунального майна, переданого в оренду.
11.03.1999р. між Ужгородською міською радою в особі фонду приватизації та управління майном міста (Орендодавець) та ПП «Коруна» (Орендар) було укладено договір оренди нежилого приміщення по пл. Театральній, 5,7 у м. Ужгороді за №6/265. Договір, у відповідності до ст. 629 Цивільного кодексу України, є обов’язковим для виконання сторонами.
Так, на виконання п.6.2. зазначеного Договору, відповідно до якого Орендодавець контролює наявність, стан, напрямки та ефективність використання об’єкту переданого в оренду, та на виконання протокольного доручення постійної комісії з питань майнової політики, власності та приватизації від 11.01.2012р. №14, наказом директора департаменту міського господарства Ужгородської міської ради (Касперов О.П.) від 07.02.2012р. №26 було створено комісію, якій доручено провести обстеження пам’ятки архітектури місцевого значення за адресою: м. Ужгород, пл. Театральна, 5,7 (готельно-ресторанний комплекс «Коруна»).
Про дату та час проведення обстеження департамент завчасно повідомив Орендаря та, з метою доступу до всіх приміщень об’єкту оренди, просив забезпечити присутність представника Орендаря.
Однак, Орендар ігноруючи п.5.9. Договору оренди, відповідно до якого він зобов’язаний безперешкодно допускати на об’єкт, що орендується представників Орендодавця, комунальних та інших служб для перевірки виконання умов Договору, та не зважаючи на те, що Орендар був належним чином повідомлений про дату та час проведення обстеження, він (Орендар) не забезпечив свого уповноваженого представника та навіть вчинював опір, перешкоджання представникам Орендодавця здійснювати перевірку.
Враховуючи поведінку Орендаря щодо Орендодавця, можна припустити, що Орендар користується орендованим майном всупереч його призначенню та з порушенням умов договору оренди, що, в свою чергу призводить до порушення вимог ст.773 Цивільного кодексу України.
Попри протистояння працівників Орендаря, комісії все ж таки вдалося провести обстеження невеликої частини приміщень орендованого об’єкту. Комісією зафіксовано, що Орендарем здійснено перебудову та перепланування без письмової згоди Орендодавця, чим порушено п.5.8. Договору оренди. Також, встановлено, що Орендарем не вживаються заходи щодо належного використання та збереження орендованого майна відповідно до умов договору, чим порушено норми ч.2 ст.18 Закону України «Про оренду державного та комунального майна».
У разі, якщо Орендар вважає, що ним здійснено поліпшення орендованого майна, то слід зазначити, що у відповідності до ч.1 ст.778 Цивільного кодексу України всі поліпшення майна, яке є предметом договору оренди, проводяться лише за згодою Орендодавця.
Результати роботи комісії будуть відображені у акті, який у термін до 14.02.2012р., буде подано на затвердження директору департаменту міського господарства.
Примітка. Цей об’єкт оренди (готельно-ресторанний комплекс «Коруна») є комунальною власністю, належить територіальній громаді м. Ужгорода. Право комунальної власності закріплено статтею 327 Цивільного кодексу України. Територіальна громада м. Ужгорода в особі Ужгородської міської ради є власником готельно-ресторанного комплексу «Коруна».
|
|
|
|
|
|
|
|