Подорожчання квартплати — об’єктивна необхiднiсть
Додано 14.05.2007
Чергова зустрiч журналiстiв iз першим заступником мiського голови була присвячена очiкуваному в недалекому майбутньому подорожчанню квартплати, а точнiше, тарифiв на послуги з утримання будинкiв та прибудинкових територiй. Володимир Бобков обґрунтував назрiлiсть такого кроку i назвав причини, що спонукали до цього.А вони лежать виключно в економiчнiй площинi: за останнi кiлька рокiв, вiдколи не переглядалися тарифи, суттєво зросла вартiсть електроенергiї, удвiчi збiльшилася мiнiмальна зарплата, вартiсть усiх матерiалiв теж рiзко поповзла вгору, а на додачу ЖРЕРи перевели на iншу систему оподаткування, i тепер їм доведеться платити ПДВ. Уже зараз збитки обслуговуючих пiдприємств вiд нерентабельних розцiнок становлять приблизно 400 тис. грн., i якщо так триватиме далi, рiзницю мiж заниженою вартiстю та собiвартiстю послуг ЖРЕРам доведеться компенсовувати з мiського бюджету, за рахунок усiєї громади, а це було б несправедливо. Саме тому члени виконавчого комiтету мiськради прийняли рiшення збiльшити квартплату i розробили вiдповiдний проект (його текст, додаток та iн. див. на стор. 6).

Багато суперечок було навколого того, якi ж види робiт закладати в тариф. I хоч постанова Кабмiну дозволяє включати до нього 26 пунктiв, в Ужгородi вирiшили обмежитися 12-ма. Сюди увiйшли: прибирання прибудинкової територiї; прибирання пiдвалiв, технiчних поверхiв та покрiвель; технiчне обслуговування внутрiбудинкових систем тепло-, водопостачання, водовiдведення i зливової каналiзацiї; дератизацiя; дезiнсекцiя; обслуговування димо-вентиляцiйних каналiв, поточний ремонт конструктивних елементiв, iнженерних систем i технiчних пристроїв будинкiв та елементiв зовнiшнього благоустрою, розташованих на прибудинковiй територiї; пiдготовка житлових будинкiв до експлуатацiї в осiнньо-зимовий перiод; експлуатацiя номерних знакiв будинкiв; освiтлення мiсць загального користування, пiдвалiв, пiдкачування води, ремонт обладнання дитячих майданчикiв; енергопостачання для лiфтiв. За все це проектом пропонується платити: мешканцям будинкiв iз лiфтами — по 66 коп./кв. м, iнших упорядкованих будинкiв — по 62 коп., неупорядкованих (таких багатоповерхiвок без каналiзацiї у нас небагато, але є) — 25 коп/кв. м. Зростання порiвняно зi старими цiнами вiдбудеться в 1,9 раза.

Володимир Олександрович пiдкреслив, що це тiльки проект, i в кiнцевому пiдсумку — пiсля мiсячного обговорення, узгодження з антимонопольним комiтетом, профспiлками й управлiнням контролю за цiнами ОДА — тариф може бути дещо iнакшим, але навряд чи змiниться суттєво.

У зв’язку з потенцiйним пiдвищенням квартплати закономiрно постає питання “А чи стануть пiсля цього послуги якiснiшими?”. На що Володимир Бобков вiдповiв: за якiсть наданих послуг несуть вiдповiдальнiсть ЖРЕРи, а не мiська влада, i саме вiд них слiд вимагати виконання взятих на себе зо-бов’язань — за потреби навiть у судовому порядку. Однак i ужгородцi мають пам’ятати, що дiйсно не блискучий стан нашого житлового господарства не покращиться, якщо вони не платитимуть за отриманi послуги. Навiть за старими тарифами городяни боргують ЖРЕРам 7 млн. грн., i якби цi грошi надiйшли, проблем було б значно менше. Втiм, висловлюючи особисту думку, Володимир Бобков зауважив: порядку не буде доти, доки багатоповерхiвки не матимуть конкретного власника. Бо поки що вони такi собi колгоспи, а тi, як вiдомо, не виправдали себе. У межах свого помешкання бiльшiсть — дбайливi господарi, а поза ним — не завжди. Хто забиває каналiзацiю в будинках, хто вибиває дверi пiд’їздiв, ламає замки i викручує лампочки, викидає смiття з вiкон. Запитання риторичне.

Володимир Олександрович не заперечує, що нашi ЖРЕРи — не зразковi, i каже, що їх реформуватимуть. Iдеться про укрупнення з метою зменшення кiлькостi адмiнiстративних працiвникiв i збiль-шення спецiалiстiв — сантехнiкiв, зварникiв тощо. А в iдеалi в мiстi не має залишатися комунальних пiдприємств на зразок ЖРЕРiв, майбутнє — за приватними структурами, i десь до 2008—2009 рр. в Ужгородi теж сподiваються на такi змiни.

Коли йдеться про будь-яке здорожчання, мають бути вiдпрацьованi механiзми захисту соцiально найвразливiших верств. I тут не слiд забувати про субсидiї. Їх цiлком реально отримувати i в неопалювальний перiод. Вiдповiднi кошти держава видiляє справно, отож мiська влада закликає городян не полiнуватися i виходити необхiднi довiдки — це буде допомога не лише їхньому власному сiмейному бюджету, а й мiському загалом. Треба серйозно i чесно ставитися до таких питань, використовуючи всi можливостi, якi надаються урядом, а не просто накопичувати борги, “бо в мене мала зарплата”.

• • •

Iшлося на прес-конференцiї i про пiдготовку до наступного опалювального сезону — у планi надання дозволiв на встановлення iндивiдуального опалення. Щодо 21 багатоповерхiвки, де мiськвиконком уже дозволив “автономки” (а це такi, де понад 80% квартир їх уже мали), “Закарпатгаз” наразi вирiшує, чи задовольнять наявнi там труби зростаючу потребу в газi. Якщо нi — їх доведеться мiняти на бiльшого дiаметра. Але крiм цього, до управлiння мiського господарства надiйшло понад 700 заяв iз проханнями вiдокремитися вiд централiзованого теплопостачання. Їх систематизують i, можливо, на кiнець травня дадуть дозволи й мешканцям тих будинкiв, вiд яких надiйшла максимальна кiлькiсть заяв i вже щось робилося для адаптацiї газопостачання до збiльшеного навантаження. Словом, цей процес стає органiзованим, продуманим, аби у випадку суворої зими в будинках iз децентралiзованим теплопостачанням не замерзли водогiн та каналiзацiя.

Журналiсти ще раз уточнили, яка доля чекає на одиноких соцiально незахищених людей, котрi мешкають в “iндивiдуалiзованих” багатоповерхiвках. Їм, за словами Володимира Бобкова, автономнi котли встановлюватимуть за рахунок мiста, але не як “подарунок”, а в лiзинг — необхiдну суму розiб’ють на 5—6 рокiв, i громадяни поступово виплачуватимуть її.

Насамкiнець Володимир Олександрович попросив ужгородцiв не атакувати мiськвиконком iз проханням якомога скорiше видати дозвiл на “iндивiдуалки”, бо хаос тут недопустимий. Вiн пiдкреслив: мiськвиконком даватиме такi дозволи тiльки якщо будинок готовий комплексно, щоб продумано перейти на нову форму обiгрiву.

Оновлена
версія сайту
Інформація про виділення коштів місцевого бюджету
КОРИГУВАННЯ ГЕНЕРАЛЬНОГО ПЛАНУ МІСТА

ПЛАН ЗОНУВАННЯ ТЕРИТОРІЇ МІСТА
Внесення змін у детальні плани території індивідуальної малоповерхової житлової малоповерхової забудови в районі вулиць Тютюнової, Загорської, Ярослава Мудрого для розміщення житлових будинків садибного типу для учасників АТО та бойових дій в Афганістані
ІСТОРИКО-АРХІТЕКТУРНИЙ ПЛАН МІСТА

Пояснювальна записка.pdf
Карта (1-5000).jpg (35M)
Схема маршрутів громадського транспорту Ужгорода


Контактні телефони приватних та комунальних служб міста, диспетчерських служб
Інформація про порядок подання звернень, функціонування телефонів «гарячої лінії» та електронні поштові адреси в Ужгородській місцевій прокуратурі

Електронні звернення громадян


*Додатково інформуємо, що відповідно до Закону України, "Про звернення громадян" відділом роботи із зверненнями громадян ведеться реєстрація телефонних звернень громадян за номером : 617127

швидкий перехід


ГОЛОВНА

Про Ужгород

Фотогалерея

Структура органів міської ради

Рішення сесій міської ради

Рішення виконкому

Розпорядження міського голови

Постійні комісії

Громадсько-політична активність

Зовнішньо-економічна та інвестиційна діяльність

Паспорт підприємств міста

Оголошено конкурс