| |
|
|
|
|
Розпочато розробку нової Стратегії розвитку міста Ужгород і Ужгородської громади до 2025 року |
|
|
Додано 25.03.2015
|
|
|
25 березня 2015 року в малому залі Ужгородської міськради відбулось перше, організаційне засідання учасників Робочої групи та залучених експертів і фахівців по розробці нової Стратегії розвитку міста Ужгород та Ужгородської громади до 2025 року, склад якої затверджений відповідним розпорядженням Ужгородського міського голови від 16.03.2015р. №111.
Засідання провели заступники голови Робочої групи Травіна О.В. (заступник міського голови) і Лукша О.В. (консультант Асоціації міст України, експерт зі стратегічного планування).
Впродовж наступних місяців інформація про перебіг процесу стратегічного планування буде постійно з'являтись на сайті ради.
Якою бути новій Стратегії розвитку Ужгородської громади?
Ужгород у своїй новітній історії вже мав три документи стратегічного розвитку – прогнозну Програму «Ужгород-2010» (1999-й рік), Концепцію сталого розвитку міста (2004-й рік) і Стратегію розвитку міста Ужгород до 2015 року, розроблену і прийняту міською радою у 2008 році. Саме час розробити нову Стратегію розвитку Ужгорода: на період до 2020 року – якщо мова йде про короткострокові стратегічні цілі; або ж середньострокову на період до 2025 року.
Особливість нинішнього «перехідного» щодо стратегічного планування 2015 року полягає в тому, що цей рік водночас є ще й визначальним і переломним в сенсі кардинальних реформ по запровадженню нової системи територіальної організації влади і місцевого самоврядування в Україні. Причому, із запровадженням ще й нової територіальної основи цієї реформи, коли базою адміністративно-територіальною одиницею для місцевого самоврядування виступатимуть не території відповідно міських, селищних чи сільських рад. А їх об’єднання у значно більші за площею своєрідні міні-райони, які отримають назву громада. До прикладу, в нинішньому Ужгородському районі в результаті реформного об’єднання нинішніх кількох десятків місцевих рад планується залишити всього чотири нових адмінтеродиниць-громад: Ужгородську, Чопську, Середнянську, і Великодобронську. У лютому вже прийнятий ключовий Закон України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», відповідно до якого буде формуватись не лише новий адміністративно-територіальний устрій областей як сукупності громад, але й нове виборче законодавство до рад цих громад задля реалізації місцевих виборів жовтня 2015 року на новій територіальній основі.
В подібній ситуації біло б пустою тратою сил і ресурсів розробляти новий Стратегічний план розвитку лише для міста Ужгорода. Однозначно, що нову Стратегію розвитку слід розробляти для майбутньої адміністративно-територіальної одиниці – Ужгородської громади, до складу якої уже до вересня цього року мають увійти місто Ужгород і найближчі до нього села нинішнього Ужгородського району. В цих селах замість сільських голів і депутатів сільських рад обиратимуть уже лише сільських старост, які за посадами входитимуть до виконкому нової Ужгородської громади.
Ініціативній групі експертів з об’єднання трьох асоціацій органів місцевого самоврядування – регіональних відділень Асоціації міст України, Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад та Асоціації міст, селиш і сіл «Закарпаття – XXI століття» – на останній сесії Ужгородської міської ради вдалося переконати депутатів у тому, що нову Стратегію розвитку слід розробляти уже не для міста, а для території майбутньої Ужгородської громади. В результаті, відповідне рішення щодо цільової програми з розробки Стратегії розвитку міста Ужгород до 2025 року біло відхилено. Натомість, було створене Відкрите коаліційне об’єднання експертів і громадських організацій «За реалістичну і консолідовану Стратегію розвитку Ужгородської громади до 2025 року». Днями коаліцією подано Ужгородському міському голові увесь пакет проектів розпорядчих і методичних документів щодо розробки Стратегії Ужгородської громади, включаючи й персональний склад Робочої групи (18 чол.) та додатково залучених експертів (15 чол.), а також – Дорадчого комітету (49 чол.).
Близько половини від утворених Робочої групи і Дорадчого комітету складають працівники структур міської ради і голови постійних депутатських комісій, а інша половина – експерти, науковці УжНУ, фахівці різних напрямків з громадських організацій та підприємці міста. Всі вони уже працюють над розробкою Стратегії – добровільно і виключно на безоплатній основі. Значна частина з них щойно завершила і розробку нової Стратегії розвитку Закарпаття до 2020 року, яка затверджена на сесії обласної ради 6 березня 2015 року. Як виявилось, поєднання процесів стратегічного планування з реформним формуванням нової Ужгородської громади з очікуваним синергетичним ефектом проводиться чи не вперше в Україні. Що ж, Ужгород уже не один раз у своїй новітній історії йшов попереду багатьох інновацій та реформних змін. Згадаймо хоча б засудження путчу і ГКЧП у 1991 році, ліквідацію монстра державної торгівлі та малу приватизацію у 90-х роках, ліквідацію системи централізованого теплопостачання 5-8 років тому. Але для успіху завжди потрібна була реальна консолідація усіх суспільних і владних сил міста. На жаль, з цим на сьогодні є немалі проблеми. Стратегічне планування, яке неможливе без об’єднання зусиль всієї територіальної громади, спроможне, сподіваємось, стати консолідуючим чинником для формування майбутньої і Ужгородської громади, і Стратегії її розвитку до 2025 року.
Олег Лукша, співголова коаліційного об’єднання «За реалістичну Стратегію розвитку Ужгородської громади до 2025 року», консультант Асоціації міст України, віце-президент Асоціації міст, селищ і сіл «Закарпаття – XXI століття».
|
|
|
|
|
|
|
|