Про нові соціальні стандарти-2008 та підсумки минулого року в соціальній сфері
Додано 22.01.2008
Під новорічну ялинку новообраний парламент поклав українцям затверджений Держбюджет на 2008 рік. І нехай він далеко не досконалий (прем’єр-міністр Юлія Тимошенко сама заявила, що до березня-квітня в нього внесуть суттєві поправки), все ж там є цілий ряд нововведень, які підвищують соціальні стандарти. Розповісти про них зокрема та реалізацію програми соціального захисту ужгородців загалом ми попросили заступника міського голови, начальника управління праці та соціального захисту населення Ужгородської міської ради Галину Гецко.

— Галино Михайлівно, ви задоволені тим, як спрацювало управління соціального захисту за минулий рік?

— Дуже задоволена і хочу подякувати всім працівникам управління та його структурних підрозділів за те, що вони доклали максимум зусиль, аби не втратити кошти Держбюджету. Більше того, нам було призначено понад 37 млн. грн., а освоїли ми майже 40 мільйонів. Тільки пільг на житлово-комунальні послуги в 2007-му ми нарахували 8 млн. 760 тис. грн., що на 1 млн. 122 тис. більше, ніж у 2006 році. Загалом же пільговиків минулоріч ми мали 21503 чоловік — на 3261 більше, ніж перед тим. А ще ж 8978 ужгородським сім’ям призначено соціальні допомоги на 24 млн. 988,5 тис. грн., 1969 особам — одноразові допомоги при народженні дитини на загальну суму 2 млн. 298,4 тис. грн., 6952 родини отримали субсидії на 3 млн. 494 тис. грн. Говорячи про субсидії, хочу підкреслити: працівники управління, Територіального центру обслуговування пенсіонерів, соціальні працівники ходили по гуртожитках, до одиноких літніх людей, оформляючи необхідні документи безпосередньо в їхніх помешканнях, трудилися по 17—18 годин у робочі дні (часом і до третьої ночі), в суботу — до обіду, та ще й на неділю кожен брав додому по 20—30 справ. Робота була організована так, щоб ужгородцям не доводилося стояти в чергах, але на наш персонал, звичайно, навантаження було колосальне. Зате й результат маємо чудовий: уперше за останні 8 років станом на 1 січня не залишилося жодної ненарахованої справи (мається на увазі, що документи, які подаються, відразу оформляються), тоді як у попередні роки їх залишалося по 2—3 тисячі. Вважаю, ми зробили все від нас залежне, аби полегшити комунальний тягар для ужгородців і максимально залучити для цього кошти Держбюджету.

— Процес оформлення субсидій триває й надалі?

— Звичайно, і режим роботи у нас залишається попереднім, тобто щоденно з 8.00 до 20.00. Причому є можливість оформити субсидію з початку опалювального сезону, тобто включаючи листопад-грудень минулого року. Принагідно хотіла б попросити ужгородців уже зараз думати про майбутній опалювальний сезон: безробітні працездатного віку мають обов’язково ставати на облік у центрі зайнятості, щоб потім можна було оформити субсидію.

— Давайте перейдемо до новацій цьогорічного Держбюджету. Найкардинальніше, напевно, зросла допомога при народженні дитини. Як її виплачуватимуть і як будете убезпечуватися від, скажімо так, “нецільового” використання грошей у неблагополучних родинах.

— Справді, виплати зростають дуже відчутно: при народженні першої дитини уже з 1 січня замість 8 тис. 500 грн. сім’я отримуватиме 12 тис. 240 грн., другої — 25 тис. грн., третьої і всіх наступних — 50 тис. грн. Проводитиметься виплата, як і раніше, в управлінні соцзахисту частинами. Відразу після появи немовляти на світ батьки одержать відповідно 4800, 4840 або 5 тисяч гривень (залежно від “порядкового номера” дитини). Решту родині першого нащадка виплачуватимуть протягом року по 620 грн. на місяць, другого — по 840 грн. протягом двох років, а третього й далі — по 1250 грн. на місяць упродовж трьох років. При цьому допомогу по вагітності й пологах ніхто не відміняв: працюючі жінки отримуватимуть її за місцем роботи у розмірі середньої зарплати, а непрацюючі — у нас у розмірі 25% прожиткового мінімуму для працездатних осіб, тобто 158 грн. 25 коп. Незважаючи на збільшення виплат сім’ям із дітьми, набір необхідних для їх отримання документів не змінився.

А контроль за використанням цих грошей ми вели і будемо вести надалі. Маємо інспекторів, котрі постійно відстежують це питання: перевіряють неблагополучні сім’ї, які стоять у нас на обліку. Безвідповідальних батьків, чиї малюки виявлялися голодними й недоглянутими, неодноразово доводилося заслуховувати на опікунській раді, але оскільки це давало позитивний резу-льтат, то за минулий рік ми не позбавили допомоги жодну сім’ю.

— Якими ще новими соціальними стандартами порадував нас Держбюджет-2008?

— Суттєво зростає прожитковий мінімум. Порівняйте: 1 жовтня минулого року він становив у середньому 532 грн., а вже з 1 січня цього — 592, з квітня — 605, з липня — 607, а з жовтня — 626 грн. на місяць на одну людину. Якщо ж брати за категоріями, то для дітей до 6 років це буде відповідно 526, 538, 540 і 557 грн., від 6 до 18 — 663, 678, 680, 701 грн., для працездатних осіб — 633, 647, 649 і 669 грн. та для непрацездатних — 470, 481, 482, 498 грн. Зростання цього стандарту важливе тим, що від нього залежить чимало соціальних виплат, у тому числі допомога одиноким матерям, дітям-інвалідам, мінімальна трудова пенсія тощо.

Підвищиться у 2008-му й мінімальна зарплата: з 1 січня — 515, з квітня — 525, з жовтня — 545 і з грудня — 605 грн. на місяць (нагадаємо, що з грудня 2007-го вона становила 460 грн.). Пропорційно мають зрости і ставки працівників бюджетної сфери, зокрема лікарів, учителів (з листопада 2008-го планується провести третій етап запровадження Єдиної тарифної сітки, за яким зарплата працівника найвищого розряду в 4,51 раза перевищуватиме мінімальну). Про зростання пенсій ваша газета детально писала у попередньому номері, крім того, більше отримуватимуть студенти: з 1 січня розмір мінімальної звичайної стипендії для учня професійно-технічного навчального закладу становитиме 150 грн., для студента вузу І—ІІ рівня акредитації — 200 грн., ІІІ—IV рівня — 300 грн. на місяць. Із 1 вересня ці суми зростуть відповідно до 200, 400 та 530 грн. Для дітей-сиріт та позбавлених батьківського піклування, котрі вчаться у ПТУ, з початку року встановлена стипендія в розмірі 500 грн., а для студентів-сиріт вузів усіх рівнів акредитації — 1066 грн.

— Комусь Держбюджет додав, а в когось і відібрав. Наприклад, я читала, що цьогоріч пільги матимуть тільки ті ветерани війни і праці, чий дохід не перевищуватиме 890—1335 грн. на члена сім’ї. Як на практиці реалізовуватиметься це нововведення?

— Цікаве питання. Дійсно, такі зміни задекларовані і по ідеї з нового року безкоштовно користуватися громадським транспортом та іншими пільгами мали б лише ті ветерани праці, у сім’ях яких середньомісячний дохід не перевищує 890 грн. на людину. Для учасників бойових дій це обмеження становить 1068 грн., для інвалідів війни та осіб, що мають особливі заслуги перед Батьківщиною, — 1335 грн., для інших ветеранів війни — 979 грн. Але на сьогодні ми ще не отримали жодних роз’яснень, яким чином запроваджувати це нововведення, тому всі наші пільговики як їздили за своїми посвідченнями, так і їздять. Чесно кажучи, якщо при нарахуванні комунальних пільг це просто додасть паперової роботи нам і нашим клієнтам, то щодо транспортних пільг навіть не уявляю, як це можна зробити. Якби, скажімо, кожному пенсіонеру чи пільговику до певного рівня доходів доплачували на руки 50 грн. на проїзд — ще були б важелі для контролю. Але ж, за чинним законодавством, компенсацію за пільговиків отримують безпосередньо перевізники, виходячи з результатів щорічних моніторингів, які ми проводимо. До речі, облікувати, скільки ж пільговиків користується громадським транспортом в Ужгороді, і досі було складно. Ми навіть подумовували ввести в місті якісь спеціальні картки чи жетони для таких категорій, але ж тоді пільгами не могли б скористатися приїжджі…

— А загалом категорії пільговиків не змінилися?

— Ні, все по-старому. Особливо просила б усіх ужгородців, котрі мають на це право, скористатися пільгами щодо оплати комунальних послуг (категорії таких громадян див. поряд у рамці — авт.), адже на це виділяються гроші з Державного бюджету. З одного боку, ви полегшите фінансовий тягар для себе, з іншого — зменшите ймовірність заборгованості перед підприємствами — надавачами послуг.

Категорії громадян, які

мають право на пільги

щодо оплати комунальних послуг:

ветерани війни; особи, на яких поширюється чинність Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”; особи, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною; вдови (вдівці) та батьки померлих (загиблих) осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною; особи, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною; вдови (вдівці) та батьки померлих (загиблих) осіб, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною; жертви нацистських переслідувань; ветерани військової служби; ветерани органів внутрішніх справ; ветерани державної пожежної охорони; ветерани Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України; вдови (вдівці) померлих (загиблих) ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів державної пожежної охорони та ветеранів Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України; звільнені зі служби за віком, хворобою або вислугою років військовослужбовці Служби безпеки України, працівники міліції, особи начальницького складу податкової міліції, рядового і начальницького складу кримінально-виконавчої системи, державної пожежної охорони; пенсіонери з числа слідчих прокуратури; діти (до досягнення повноліття) працівників міліції, осіб начальницького складу податкової міліції, рядового і начальницького складу кримінально-виконавчої системи, державної пожежної охорони, загиблих або померлих під час виконання службових обов’язків; непрацездатні члени сімей, які перебували на їх утриманні; звільнені з військової служби особи, які стали інвалідами під час проходження військової служби, та члени їх сімей, які перебувають на їхньому утриманні; батьки та члени сімей військовослужбовців, які загинули (померли) або пропали безвісти під час проходження військової служби, батьки та члени сімей осіб рядового і начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту, державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, які загинули (померли), пропали безвісти або стали інвалідами при проходженні служби; реабілітовані громадяни, які стали інвалідами внаслідок репресій або є пенсіонерами; громадяни, які постраждали власлідок Чорнобильської катастрофи; дружини (чоловіки) та опікуни (на час опікунства) дітей померлих громадян, смерть яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою; громадяни відповідно з п. “ї” ч. 1 ст. 77 Основ законодавства України про охорону здоров’я, ч. 4 ст. 29 Основ законодавства України про культуру, абзацу 1 ч. 4 ст. 57 Закону України “Про освіту”, діти війни.

NB. До членів сім’ї пільговика при наданні пільг належать: дружина (чоловік), їхні неповнолітні діти (до 18 років); неодружені повнолітні діти, які визнані інвалідами з дитинства І та ІІ групи або інвалідами І групи; особа, яка проживає разом з інвалідом війни І групи та доглядає за ним за умови, що інвалід війни не перебуває у шлюбі; непрацездатні батьки; особа, яка перебуває під опікою або піклуванням громадянина, що має право на пільги, та проживає разом із ним.

— Як буде цьогоріч із путівками до санаторіїв: хто може на них розраховувати й на яких умовах?

— Наше управління надає путівки до санаторно-курортних установ ужгородським пенсіонерам (за винятком колишніх працівників МО, МВС, МЧС, СБУ, зовнішньої розвідки, суду, Державного департаменту з питань виконання покарань, Управління державної охорони, прикордонників, котрим путівки надають їхні організації) тільки безкоштовно. Але як часто — залежить від того, до якої категорії відноситься літня людина. Так, інваліди та учасники бойових дій мають право на щорічне санаторно-курортне забезпечення, і проводиться воно за рахунок Держбюджету (цьогоріч на це виділено 200 тис. грн.). А ось ветеранів праці оздоровлюємо за кошти міського бюджету. Інші категорії пенсіонерів можуть розраховувати на путівку лише в порядку черговості.

Звичайно, є черги, і чималі. На 2008-й з міського бюджету на санаторно-курортне забезпечення ми отримали 110 тис. грн., що дозволить придбати 60—70 путівок. Для порівняння: у 2005-му з місцевої казни вистачило на 8 путівок, у 2006-му — на 5, минулоріч — на 48.

Компенсації за невикористане санаторно-курортне лікування належать тільки інвалідам війни, за самостійне лікування — учасникам бойових дій, учасникам війни та ветеранам праці, і за 2007-й ми семи особам з останньої категорії виплатили по 200 грн.

— Насамкінець, Галино Михайлівно, хотіла б почути вашу думку: чи не спричинить таке значне підвищення соціальних виплат укупі з виплатами тисячі гривень із заощаджень Ощадбанку СРСР нового витка інфляції?

— Я не експерт, але думаю, що ні. Сподіваюся, уряд зробить усе можливе, щоб запобігти цьому.

Оновлена
версія сайту
Інформація про виділення коштів місцевого бюджету
КОРИГУВАННЯ ГЕНЕРАЛЬНОГО ПЛАНУ МІСТА

ПЛАН ЗОНУВАННЯ ТЕРИТОРІЇ МІСТА
Внесення змін у детальні плани території індивідуальної малоповерхової житлової малоповерхової забудови в районі вулиць Тютюнової, Загорської, Ярослава Мудрого для розміщення житлових будинків садибного типу для учасників АТО та бойових дій в Афганістані
ІСТОРИКО-АРХІТЕКТУРНИЙ ПЛАН МІСТА

Пояснювальна записка.pdf
Карта (1-5000).jpg (35M)
Схема маршрутів громадського транспорту Ужгорода


Контактні телефони приватних та комунальних служб міста, диспетчерських служб
Інформація про порядок подання звернень, функціонування телефонів «гарячої лінії» та електронні поштові адреси в Ужгородській місцевій прокуратурі

Електронні звернення громадян


*Додатково інформуємо, що відповідно до Закону України, "Про звернення громадян" відділом роботи із зверненнями громадян ведеться реєстрація телефонних звернень громадян за номером : 617127

швидкий перехід


ГОЛОВНА

Про Ужгород

Фотогалерея

Структура органів міської ради

Рішення сесій міської ради

Рішення виконкому

Розпорядження міського голови

Постійні комісії

Громадсько-політична активність

Зовнішньо-економічна та інвестиційна діяльність

Паспорт підприємств міста

Оголошено конкурс