| |
 |
|
 |
|
АНАЛІЗ
регуляторного впливу проекту рішення виконкому Ужєгородської міської ради «Про тарифи на міські пасажирські перевезення » |
|
 |
Додано 03.03.2008
|

|
|
1.Опис проблеми, яку планується розв‘язати шляхом державного регулювання господарських відносин.
Тарифи на комунальні послуги з перевезення пасажирів в автобусах міських маршрутів, які надаються населенню обласного центру приватними підприємцями (перевізниками) погоджені рішенням виконкому Ужгородської міської ради від 25.10.06 №290 « Про тарифи на міські пасажирські перевезення» та регламентують перевезення пасажирів автобусами, що працюють в режимі «маршрутне таксі».
Відповідно загальнодержавним рішенням за період дії тарифів, з жовтня 2006р. відбулося подальше підвищення рівня мінімальної заробітної плати, збільшення вартості пально- мастильних матеріалів, автозапчастин, що призвело до збільшення собівартості послуг.
За даними аналізу найвагомішими складовими собівартості тарифів є витрати на оплату праці та придбання пально-мастильних матеріалів,запчастин, питома вага яких, складає 71,0% у загальній собівартості послуг перевізників.
Вищезазначене вимагає внесення змін до вартості послуг. Відтак, міською міжвідомчою комісією з цінових питань визнано доцільним збільшення вартості послуг з метою приведення тарифів на проїзд в автобусах міського сполучення у відповідність з витратами на утримання автотранспорту перевізниками.
2.Цілі державного регулювання.
Повноваження виконавчих органів міських рад щодо регулювання тарифів на міські пасажирські перевезення встановлені ст.28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» і зумовлено необхідністю забезпечити соціальний захист населення від необгрунтованого завищення вартості зазначених послуг перевізниками, що займають монопольне становище з надання цих послуг на умовах конкурсних засад.
Метою проекту рішення виконкому міської ради є приведення економічно- об‘єктивних показників доходів перевізників із витратами, збільшення вартості послуг за умови встановлення відповідного рівня їх рентабельності згідно «Методичним рекомендаціям визначення рівня тарифів на послуги пасажирського автотранспорту» затвердженим наказом Міністерства транспорту України від 25.06.03 № 461 також, забезпечення відповідного єдиного порядку економічного обгрунтування їх розрахунків.
3.Альтернатива запропонованому регуляторному акту.
Необхідність запровадження державного регулювання тарифів на міські пасажирські перевезення визначена чинним законодавством України, тобто
альтернативного рішення не передбачається.
4. Опис заходів, які забезпечать розв‘язання проблеми шляхом
запропонованого регуляторного акта.
Проектом рішення виконкому міської ради передбачається збільшення вартості послуг (тарифів) на перевезення одного пасажира автобусами, що працюють у режимі руху «маршрутне таксі» з 1,00 грн. до 1,20 грн., або на 20%.
5. Обгрунтування можливості досягнення визначених цілей в разі прийняття регуляторного акту.
Збільшення вартості послуг на міські пасажирські перевезення передбачає формування тарифів на принципах економічно-обгрунтованих розрахунків витрат, встановлення рівня рентабельності у розмірі до 15 % , отже має забезпечити беззбиткову діяльність перевізників.
Разом з тим, корегування окремих статей витрат дозволило зменшити вартість послуг з 1,70 грн. запропонованих приватними перевізниками до 1,20 грн. і тим самим недопустити необгрунтованого завищення тарифів на проїзд у автобусах міського сполучення, що працюють у режимі «маршрутного таксі»
6. Обгрунтування строку дії регуляторного акта.
В терміні дії рішення виконкому міської ради не обмежено і чинне до його відміни та в разі необхідності чергового внесення змін до тарифів на міські пасажирські перевезення.
Оскільки альтернативи запровадженню державного регулювання тарифів на зазначені послуги не має, ефективність дії регуляторного акта не відслідковуватиметься.
Начальник відділу промисловості,
транспорту та зв‘язку В.Ю.Талісман
|
|
 |
|

|
|
|
|