|
Ужгородські школярі оголошують вирок олігархізму в Україні
Ще в листопаді 2009 року Закарпатське регіональне відділення Асоціації міст України оголосило конкурс творчих робіт і проектів серед школярів і студентів „Якби президентом був я”. Як відмічалось умовами конкурсу – „з метою активізації громадської активності, виховання патріотизму у школярів і студентства до своєї держави і рідного краю, вироблення спроможності державного і стратегічного мислення на основі аналізу проблем у суспільстві, надання школярам і студентам можливості висловити своє бачення вирішення проблем розвитку держави”.
На конкурс надійшло близько ста творчих робіт школярів трьох вікових категорій – 5-7 класів, 8-9 класів та 10-11 класів, а також – творчі проекти студентів вузів. Нині журі завершило розгляд робіт і проектів з міста Ужгорода. Загальне враження – це потрясіння багатьох членів журі від не по-дитячому серйозних і глибоких оцінок та звинувачень, адресованих нинішній олігархічно-клановій владі в Україні. Цитати з усіх без винятку творчих робіт і проектів ужгородських школярів і студентів уже розміщені на кількох сайтах, включаючи „АМУ-діалог”. Нижче ми аналізуємо спільні риси і характеристики творчих робіт ужгородців, які ще нині сидять за партою, та не можуть не думати про свій і наш з вами завтрашній день країни.
За статистикою на Закарпатті різними формами навчання охоплено більше 212 тисяч школярів і студентів, що становлять близько 17 відсотків від загальної кількості населення краю. В місті Ужгороді цей показник, природно, є значно більшим: у вищих навчальних закладах усіх рівнів акредитації навчається більше 16 тисяч студентів, а в загальноосвітніх школах, гімназіях і ліцеях – близько 14 тисяч учнів. Разом – це більше як чверть населення міста, котре в усі переломні часи було на передньому краї вільнодумства й істинної демократії.
Нинішні президентські вибори в Україні за накалом політичної боротьби та значенням їх результатів для історичної долі країни без перебільшення слід віднести саме до буремних і переломних часів. Але якщо ужгородське студентство – це одна з найсвідоміших і найактивніших частин електорату, на яку намагаються вплинути усі політичні конкуренти, то школярі міста Ужгорода – це незаангажоване віддзеркалення настроїв нашого надміру політизованого суспільства. У кривому дзеркалі нинішньої української дійсності, яка коштом і зусиллями десяти – п’ятнадцяти олігархічних кланів перетворене на поле боротьби за президентську владу. Справді, у вік глобалізації і розвитку інформаційного суспільства, що набирає у ХХІ столітті прискорення, було б наївно очікувати, що наша шкільна і студентська молодь подібно до ровесників на Заході буде обмежуватись своїми проблемами музики, вечірок чи розваг. Але такої відвертої, соціально гострої і активної налаштованості ще зовсім молодих ужгородців на вирішення „дорослих” суспільних проблем мало хто очікував.
І нехай їх думки ще по-дитячому наївні та максималістські, як і належить розмірковувати зовсім юним громадянам. Та це – надто тривожні сигнали. Це симптоми серйозної недуги, спричиненої проникненням згубного вірусу олігархізму в усі сфери ще живого організму України. Разом з цим, сам факт висловлення своїх вражень і переживань, їх відвертість та оптимізм вселяють надію в те, що у нації все ж є величезний духовних потенціал. І що ровесники незалежності України, на відміну від багатьох із нас, не є втраченим поколінням.
Перше, що пронизує переважну більшість творчих робіт ужгородських школярів, це – надзвичайно високі політичні, юридичні і моральні вимоги до посади Президента України. Як пише гімназійка Світлана Євстіфєєва: „Зусиллями офіційної пропаганди він набув значення символу незалежності, такого собі батька нації, виведеного за межі підозр і критики. У кризовому стані України винні Парламент, Уряд України, персонально кожний черговий Прем’єр-міністр України і лише Президент України зберігає святу невинність. Не переконана, що така організація влади і відповідальності в Україні є оптимальною і не потребує удосконалення”.
Випускниця ЗОШ №15 Тетяна Малетич зауважує: „Будучи Президентом, я б не підписувала якихось незрозумілих законів, не робила б чогось „для проформи”. Ставши Президентом, я б не була далекою від народу”. А випускниця лінгвістичної гімназії ім.. Т.Г. Шевченка Катерина Туряниця справедливо резюмує: „Не буде злагоди в маленьких містах – не буде єдиної цілісної держави. З цього і має починатись робота Президента. Якби я була Президентом, то не давала б марних надій і обіцянок народу”. В короткому твердженні школярки – глибоке розуміння і сутності єдності країни, і значення місцевого самоврядування, для якого у нині ще чинного Ющенка В.А. так і не знайшлось часу за всі п’ять років президентства.
Учень 9-А класу економічного ліцею Віктор Лівак вважає, що „Президент України повинен бути високоосвіченою, культурною, інтелігентною людиною. Та навіть висока освіченість не є гарантією інтелігентності”. А семикласниця із ЗОШ №16 Ольга Грушовська співзвучно до цього додає: „Наш Президент, у першу чергу, повинен бути освіченою, високоморальною та інтелігентною людиною, бо його обов’язком стане припинити деградацію нашого суспільства”. Зрозуміло при цьому, що за роки правління чинного Президента деградація лише поглиблювалась.
Юна ужгородка Юліана Бартованець, дев’ятикласниця цієї ж школи, вважає: „Президент має бути: сміливим, цілеспрямованим, мудрим, самовпевненим і, навіть трохи хитрим. На превеликий жаль, нинішній Президент України неповністю відповідає цим якостям”.
Наступною характерною ознакою усіх без винятку шкільних робіт юних ужгородців є гостра критика нинішнього стану українського суспільства і влади, яка для багатьох із них уособлюється саме з президентською посадою. Не варто прискіпуватись до правильності в адресності цієї критики. Насправді, вона адресована нам, виборцям України, адже ніхто інший за нас не обирав і нинішний парламент, і чинного президента, і владу на місцях.
Власне, про це пишуть і самі школярі у своїх роботах. „Наш народ сам винен у своїх бідах, адже ми власноруч обираємо владу, яка так багато обіцяє і так мало виконує” (Оксана Кіндрат, 11-Б клас ліцею „Лідер”).
„Людям необхідно зрозуміти, що на хабарах і шахрайстві неможливо побудувати сильну і незалежну державу. ...Чому сьогодні багаті панують над бідними?! І де в нашій країні правда і справедливість?” (Вікторія Іванюк, 11-А клас ЗОШ №15)
„Чому ж досі наша велика, прекрасна і горда країна, яка вже досягла повноліття, ніяк не може вирватись з ярма бідності і стати і один ряд з найрозвиненішими країнами світу? Причину бачу в одному – у нашому недолугому керівництві” (Андрій Заєць, 8-Б клас ліцею „Інтелект”).
Немало ужгородських школярів не просто висловлюють наболіле чи трансформують почуте або вичитане в мас-медіа. Вони аналізують – настільки глибоко і точно, що є чому повчитись багатьом продажним журналістам і „аналітикам”. Ось про що пише, зокрема, Наталія Мушак, з 11 класу ЗОШ №16: „Український народ не просто втомився від пустих обіцянок – він їх не сприймає. Люди втомилися від постійних ток-шоу у телестудіях, у парламенті, в Секретаріаті Президента. ...Основу основ економіки держави – стратегічні виробництва, вкрадено. Енергетику – вкрадено. Землю, здебільшого, у неправовий спосіб, вкрадено. Банківсько-фінансову систему вкрадено. У нас вкрадено навіть свободу слова, яка перетворена на зомбуванння і нав’язування. ...Головними проблемами нинішньої України є злодійство і корупція. Корупція стала „природною” ланкою взаємовідносин у цій державі...”
Ще однією вражаючою рисою багатьох творчих робіт ужгородських школярів є розуміння необхідності застосування підходів стратегічного планування і управління до розвитку країни у конкурентному світі. Ось лише кілька думок на цю тему з робіт школярів:
„У нашій країні багаті і невитрачені ресурси, найкращі у світі землі, найрозумніші люди. І я зробила б так, щоб зберегти ці цінності. ...Необхідно піднімати вітчизняну економіку, виробляти більше високоякісної продукції, не переповнювати наш ринок імпортними товарами. Адже українська земля з родючими чорноземами достатньо багата, щоб нагодувати свій народ якісними продуктами харчування” (Тетяна Волощук, 10 клас гімназії).
„Найважливішою проблемою нашої країни сьогодні є вихід з економічної кризи. ...Потрібно більше виробляти якісних українських товарів, щоб повністю забезпечити потреби жителів нашої держави і постачати вироблену продукцію і товари в інші країни, поповнюючи цим самим бюджет держави та розвиваючи її економіку. Після виходу з кризи далі необхідно постійно підвищувати рівень доходів і життя громадян” (Корнелія Кочерган, 11-Б клас лінгвістичної гімназії ім.. Т.Г. Шевченка).
„Той, хто вирішив очолити державу, повинен запропонувати план конкретних заходів своєї діяльності. Я, наприклад, налагодила б вітчизняне виробництво. Адже хіба вигідно вкладати гроші у збагачення інших країн? Окрім цього, здійснила б низку реформ, зокрема, в галузі освіти ти медицини. А ще посилила б роль правоохоронних органів та армії. Саме від них залежить спокій та порядок у державі” (Ольга Стефанець, 7-А клас авторського навчально-виховного комплексу).
Випускниця ліцею „Інтелект” Тетяна Сухарєва ґрунтовно і солідно пропонує:
„Я б визначила для себе головні пріоритети та продумала план управління Україною. Для початку потрібно вирішити головні, найважчі та найактуальніші проблеми, серед яких я б виділила: занепад економіки (свої дії я б спрямувала на підтримку малого і середнього бізнесу, на вдосконалення фіскальної політики та на взаємне порозуміння влади та бізнесу); жахливий стан освітньої та медичної галузей (реорганізувала б середню і вищу школу в напрямку підвищення якості освіти; здійснила б перехід до страхової медицини і створила сучасні науково-медичні центри); визначення курсу зовнішньої політики (на основі національних інтересів та формування головних пріоритетів); вирішення проблем промислового і аграрного секторів народного господарства (на основі нових і енергоощадних технологій, вирішення земельного питання та державної підтримки агровиробників)”.
Найчастіше ужгородські школярі піднімають у своїх конкурсних роботах близькі і зрозумілі їм проблеми у сфері освіти, культури, незадовільного медичного обслуговування, злидарського положення пенсіонерів і бідних сімей, варварського вирубування лісів та забруднення довкілля, росту цін і засилля корупції, порушення прав і свобод людини та громадянина. І не лише акцентують увагу на цих проблемах, а й намагаються запропонувати свої способи їх вирішення.
Є кілька факторів, які не можна не помітити при аналізі творчих робіт ужгородських школярів. Три чверті з тих, що взяли участь у конкурсі, - це дівчата. Що зовсім не випадково у місті, яке завжди приносить найбільше голосів в області політичній силі справжнього лідера нації – нинішнього Прем’єр-міністра України і кандидата в Президенти Юлії Тимошенко. Є з кого брати приклад. Другим фактором є, безперечно, те, що вперше в історії Закарпаття саме міський голова Ужгорода Сергій Ратушняк є кандидатом у Президенти України. І його виборча кампанія має найактивніший вектор прикладання у рідному Ужгороді. Та найголовнішим фактором, як на мене, є ужгородські вчителі. Це їх невтомною, щоденною та належно не оцінюваною державою працею зростає покоління молодих громадян, які не бажають жити в країні, захопленій олігархами, як їм здається, для довічного панування над українським народом. На щастя наші діти не бажають і не будуть терпіти олігархічної влади, незважаючи на всі потуги зомбування людей через телеканали і газети.
Найкраще про це сказала ще зовсім юна шестикласниця Яна Бойко з ліцею „Інтелект”: „Я не бажаю у своїй країні бачити підкупних депутатів і жорстоких можновладців, які не думають про людей!”
Не бажає бачити і куплених олігархами при владі та для влади людей і весь український народ. І саме час застосувати для цього нашу зброю демократії – виборчі бюлетені.
Олег Лукша,
голова журі, виконавчий
директор Закарпатського РВ АМУ
Цитати з творчих робіт учнів ужгородських шкіл, надісланих на конкурс „Якби президентом був я” у грудні 2009 року
СВІТЛАНА ЄВСТІФЄЄВА, УЧЕНИЦЯ 7(11)-А КЛАСУ ГІМНАЗІЇ М.УЖГОРОДА
Що таке Незалежність нашої держави? Це основа основ, запорука існування і успішного розвитку будь-якої нації. Ми ніколи не матимемо політичної стабільності та економічного добробуту, не відчуваючи себе господарями у власному домі. У «кожного своя воля правда, своя сила й воля», - писав наш національний пророк. Ми ніколи не будемо ані щасливими, ані вільними, ані багатими, обравши шлях найменшого супротиву - шлях сірої слухняної маси, без вибору, без свободи, без власної гідності.
Україна переживає глибоку економічну кризу. Про неї відверто говорять у парламенті та уряді, її згубні наслідки боляче відбиваються на добробуті народу. Запанували апатія, психологічна невпевненість, почуття краху ідеалів, відчай. Як закономірний результат цього – небачений розгул злочинності, корупція, казнокрадство, розквіт мафіозних структур. Хіба ж за це український народ голосував 1 грудня 1991 року?
Доводиться з гіркотою констатувати, що ми знову опинилися без національної ідеї. Старе зламали й доламуємо, нового не тільки не створили, але, складається враження, й не знаємо, як його творити. Тупцюємо на місці, чогось вичікуємо та все сподіваємося, що хтось нам допоможе. І так, впродовж 18 років нашої незалежності.
А що ж наші демократичні керманичі? На превеликий жаль, у більшості своїй вони виявилися звичайними людьми, яким ніщо людське не чуже. Здебільшого вони заходились клопотатись довкола державних посад, звань, власного добробуту. І треба сказати, досягли на цій ниві неабияких успіхів. Державні поводирі виявилися не здатними запропонувати прийнятну перспективу розвитку самостійної, незалежної Української держави.
Що має бути на даному етапі провідною національною ідеєю для України? Звичайно ж, побудова суверенної, демократичної і багатої держави, у якій би люди жили заможно та щасливо. Впевнена, що немає в Україні регіону, котрий би не підтримував цієї засадничої мети. Умовою її успішної реалізації є консолідація народу України.
Чи під силу нам повнокровна реалізація національної ідеї – розбудови суверенної, демократичної, економічно могутньої України? Безперечно. Всі об’єктивні можливості для цього ми маємо. Але мусимо усвідомити, що наша доля в наших руках. Складна ситуація в усіх сферах нашого життя з цілковитою очевидністю засвідчує неблагополуччя насамперед у системі державної влади. Її по суті немає. Немає і чіткої концепції її побудови. У наших діях переважають любительство та романтизм. Чим швидше ми це зрозуміємо та перейдемо на професійно-прагматичні засади керування державою, тим успішніше подолаємо важку економічну, соціальну й моральну кризу суспільства. Але слід пам’ятати, що будівництва держави як суверенного й цивілізованого члена світового співавторства немислиме без патріотизму її громадян. Патріотизм – це, насамперед, глибока повага до власних історичних коренів, до звитяжних і драматичних діянь своїх пращурів, до отчих могил. Бути патріотом України – означає любити її і в славі, і в біді, як рідну матір. Патріотизм притаманний більшості громадян України. Прикро, що цього не можна сказати про політичну еліту суспільства. Численні факти зловживання службовим становищем, казнокрадства, втечі за кордон високих урядовців з привласненими мільйонами доларів, свідчать про виняткове моральне неблагополуччя у найвищих ешелонах влади. Нічого й говорити, що це вкрай негативно позначається на будівництві нової України. Як тут не впасти в розпач і не сказати словами біблійного пророка Ісаї : «Народе мій, твої провідними вчинили, блудячи тебе, і дорогу стежок твої сплутали». В новій Україні народ і його політична еліта гідні один одного. Ніхто не кращий і ніхто не гірший. Усі ми, говорячи словами першого Президента нової суверенної України Леоніда Кравчука, «маємо те, що маємо». А якщо відвертіше, то маємо те, на що заслуговуємо.
Тим часом влада постійно підкреслює, що робить все в інтересах усіх громадян України. Свідченням цього є вибори народних депутатів України до Верховної Ради України чи Президента України. До виборів (призначення) усі вони добре знають, як вивести Україну з кризи, подолати корупцію і навести належний порядок, гармонізувати міжнаціональні та міжконфесійні відносини, піднести добробут народу. На хвилі гарних обіцянок приходять до влади і змінюються докорінно. Про одні обіцянки просто забувають, так, начебто їх і не давали. Неуспіх у реалізації інших, зокрема, в сфері соціально-економічного розвитку країни, пояснюють невмінням науковців запропонувати конструктивну програму подолання кризи. Звичайно, обіцянки і можливості їх дотримання не завжди співпадають. Та коли є щире намагання здійснити обіцяне, люди можуть пробачити навіть і невдачі. Якщо ж той або інший достойник прийшов до влади на одних гаслах, а потім почав сповідувати зовсім інші, тоді він, фактично, втрачає легітимність свого обрання. Йдеться, безперечно, про моральну норму достойників. Моральність влади визначається її ставленням до власного благополуччя за державний кошт. Морально ущербним є ставлення влади і до наших законів. Ще сумнівнішим з морального боку є похід окремих достойників під прапори інших політичних партій задля збереження державних посад.
Окремо варто зупинитися на феномені українського президентства. За Конституцією України, - це ключова фігура держави з вагомими повноваженнями. Разом з тим, розуміється, - і величезною відповідальністю за все, що діється в країні. Це теоретично. Практично ж Президент України – більше, ніж просто перша посадова особа держава. Зусиллями офіційної пропаганди він набув значення символу незалежності, такого собі батька нації, виведеного за межі підозр і критики. У кризовому стані України винна Верховна Рада України, Кабінет міністрів України, персонально кожний черговий Прем’єр-міністр України, і лише Президент України зберігає святу невинність. Не переконана, що така організація влади і відповідальності в Україні є оптимальною і не потребує удосконалення.
Президент України – гарант дотримання Конституції України. Його головне завдання – утверджувати демократичні цінності та не допустити обмеження прав і свобод громадян з боку влади. У вітчизняній практиці пост Президента України було засновано Законом України від 5 липня 1991 року, а перші вибори Президента України відбулися 1 грудня 1991 року. На цей відповідальний пост було обрано Леоніда Кравчука, а у 1994 та 1999 роках – Леоніда Кучму, а у 2004 році – Віктора Ющенка. За роки з часу запровадження в Україні поста Президента його правовий статус змінювався. До основних напрямів діяльності Президента України як глави держави належить забезпечення: 1) державного суверенітету; 2) територіальної цілісності України; 3) відповідності внутрішньої і зовнішньої політики держави; 4) прав і свобод людини і громадянина. Конкретні повноваження, які покладаються на Президента України при здійсненні функцій глави держави, закріплені у статті 106 Конституції України. Їх поділяють на : 1) представницькі повноваження; 2) повноваження, що стосуються діяльності парламенту України; 3) повноваження у сфері законодавства; 4) повноваження, пов’язані з призначенням на посади і звільненням з посад окремих вищих посадових осіб держави; 5) повноваження у сфері забезпечення державної незалежності, національної безпеки та оборони нашої країни; 6) установчі повноваження; 7) повноваження у галузі правосуддя. Ці та інші повноваження нерозривно зв’язані зі статусом Президента України як глави держави, і тому Конституція України встановила, що Президент України не може передавати (делегувати) свої повноваження іншим особам або органам. Для забезпечення виконання своїх повноважень Президент на основі та на виконання Конституції і законів України видає укази і розпорядження, які є обов’язковими до виконання на території України, а для забезпечення здійснення конституційних повноважень Президента України діє Секретаріат Президента України. Відповідно до чинної Конституції України (28.06.1996 р.) Президент України обирається безпосередньо народом, тобто громадянами України, які досягли 18 років, на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування строком на 5 років. Як правильно обрати Президента України? Головний критерій – особисті якості Президента. Нам потрібен Президент, який би розумів особливості своєї посади і вжив би заходів для того, щоб у майбутньому політична система мінімально залежала від недоліків того чи іншого політика.
З 19 жовтня 2009 року стартувала президентська гонка. Якоюсь мірою людям поталанило, що більшість кандидатів у Президенти України – народні депутати. Вони бачили їх у парламенті, а когось і на інших посадах, тож мають уявлення про цих людей, так що основа для вибору є. Громадяни, яких на час виборів називають виборцями чи електоратом, мають змогу ознайомитися із програмними документами, рекламними та іншими змагальними матеріалами того чи іншого кандидата. Багато виборців задають собі запитання, що б він міг запропонувати для України та її народу у разі обрання його на цю високу державну посаду.
Якби Президентом була Я, то здійснила би наступне:
- змінила політику доходів в інтересах людей з випереджаючими темпами зростання заробітної плати;
- добилась прийняття нового Бюджетного кодексу, за яким 70 відсотків прибутків залишалися у місцевих бюджетах на розвиток освіти, медицини, культури, мистецтва, спорту, туризму, доріг тощо;
- запровадила податкові стимули для підприємств, малого, середнього бізнесу;
- запровадила ефективну політику зайнятості населення;
- гривня стала б єдиним платіжним засобом в Україні, а на внутрішньому ринку не було б валютних розрахунків і цін в іноземній валюті;
- запровадила прозорий ринок землі для підвищення родючості українських земель та налагодження виробництва високоякісної сільськогосподарської продукції – екологічно чистої, здорової, поживної;
- здійснила пенсійну реформу;
- здійснила перебудову системи охорони здоров’я;
- запровадила дієву адресну підтримку найменш захищених верств населення;
- підвищила суспільний престиж професії захисника Вітчизни;
- вела боротьбу з корупцією та злочинністю;
- здійснила адміністративну та судову реформи;
- скасувала недоторканість депутатів, суддів та Президента;
- сприяла захисту материнства та дитинства;
- збільшила держзамовлення, щоб усі здібні діти мали можливість вчитися;
- сприяла розвитку професійного спорту, розбудови сучасної туристичної та спортивної інфраструктури.
Звертаюся до усіх. Давайте спрямуємо на утвердження в суспільстві благотворної атмосфери конструктивізму, взаємодопомоги, доброзичливості, сили свободи слова та вільної преси, авторитету та впливовості церков, національно-культурних об’єднань, усіх спільних ланок, аж до сім’ї. Це потрібно для того, щоб на українській землі була міцна держава, справедлива людська спільнота, гідне життя. Я вірю в Україну, в її щасливу долю, в добробут і процвітання свого народу. І в ім’я цього буду вчитися й працювати. Хай Бог додає нам сил у цій святій справі!
ТАРАС МОТРУК, УЧЕНЬ 7(11)-А КЛАСУ ЛІНГВІСТИЧНОЇ ГІМНАЗІЇ ІМЕНІ Т.Г.ШЕВЧЕНКА
Наша теперішня влада не зацікавлена в розбудові та покращенні добробуту громадян, а переймається боротьбою за владу та підвищенням власного добробуту.
Спочатку я замінив би форму правління в країні на президентську, щоб в моїх руках була основна частина виконавчої влади. Потім розпустив би Верховну Раду і змінив би дві третини депутатів на нових людей. Після цього провів би такі реформи:
- повністю відмінив би оплату за навчання у вищих навчальних закладах;
- видалив би корупцію та хабарництво з освітньої системи, щоб вчились розумніші, а не багатші;
- приділив би особливу увагу фінансуванню розвитку сільського господарства і зробив би так, щоб вся Європа купувала в Україні зерно;
- припинив би вирощування й використання генно-модифікованих харчових продуктів та хімічних добавок. Українські сільгоспродукти стануть повністю натуральними і це збільшить попит на них на ринку Європи;
- припинив би закупки газу в Росії та збільшив би його видобуток в Україні. Збільшив би ціну за транзит російського газу територією України до Європи;
- припинив би продаж (приватизацію) державних підприємств та викупив би усі продані;
- сприяв би поширенню української мови серед молодого покоління;
- повністю знищив би корупцію та хабарництва (в країні).
МАР’ЯНА ПОВІДАЙЧИК, УЧЕНИЦЯ 7(11)-Б КЛАСУ ЛІНГВІСТИЧНОЇ ГІМНАЗІЇ ІМЕНІ Т.Г.ШЕВЧЕНКА
Важливою вважаю проблему житла для молодих сімей. Кожен з кандидатів у президенти завжди обіцяє вирішити її, але до цих пір проблема існує. Перш за все, я б впровадила кредити з низькими відсотками. Потім забезпечила б будівництво нових будинків.
…Лікарі в нашій країні дуже хороші та розумні, але лікарні зовсім не фінансуються державою. …Можливе запровадження страхової медицини, яка поширена в усіх високорозвинених країнах світу.
ФРЕНК-ДАНІЕЛЬ КАЙНЦ, УЧЕНЬ 5(9)-А КЛАСУ ЛІНГВІСТИЧНОЇ ГІМНАЗІЇ ІМЕНІ Т.Г.ШЕВЧЕНКА
Найголовніше, щоб в момент обрання мене Президентом України Господь дав мені не тільки шанс бути обраним, але ще й розуму і совісті бути гідним лідером, а ще – сили не потонути у чварах, поділі майна та морі самозакоханості.
Якщо я буду Президентом України, тоді не буде Мене, а буде Моє Натхнення зробити цю країну справжньою, успішною, щасливою, такою – на яку заслуговують наш народ, наша земля та наша історія. Ви не повірите, зробити це дуже просто. Потрібно лише не забути після інавгурації, для чого ти сюди прийшов. І попрацювати на істинне благо людське (а не особисте) п’ять років так, щоб не зосталось сил на подальшу боротьбу за це тепле (для декого) містечко.
…До управління країною можна підходити і з позиції формування та існування родини… Кожна сім’я має свою історію, традиції, має своїх сусідів, друзів і ворогів, нарешті – повинна десь жити, щось їсти, виховувати нове покоління. Чим не країна в мініатюрі? Тож цінними будуть ті людські якості, що їх кожна нормальна мати навчає свою дитину у повсякденному житті: відповідальність за свої вчинки, терпимість і лояльність до думки інших, виваженість у намірах і діях, толерантність, дбайливе ставлення до старших і менших (дітей) та природи, авторитетність серед людей, відсутність заздрощів, оптимізм і працелюбність. Крім того, щоб бути справжнім президентом, потрібно бути, насамперед, Вільною Людиною, вільною – від примх кумирів, псевдоідей та прагнень до збагачення.
КРІСТІАН ЧЕЧУР, УЧЕНЬ 5(9)-Б КЛАСУ ЛІНГВІСТИЧНОЇ ГІМНАЗІЇ ІМЕНІ Т.Г.ШЕВЧЕНКА м. УЖГОРОДА
Освіта, наука та виробництво повинні інтегруватись, тобто об’єднуватись в інтересах ефективнішого та екологічнішого використання ресурсів.
…Величезною перешкодою розвитку нашої економіки є те, що вітчизняні підприємства мають занадто низьку продуктивність праці та споживають дуже багато енергоносіїв. Я вклав би кошти у розвиток альтернативних джерел енергії (вітер, сонце, вода).
…Для покращення політики національної єдності мають бути започатковані програми студентського та культурного обміну між різними областями України, проводитися наукові та студентські конференції, круглі столи, заохочуватися подорожі до різних регіонів України. Чим більше спільних заходів буде реалізовано, тим згуртованішою буде нація.
КАТЕРИНА ТУРЯНИЦЯ, УЧЕНИЦЯ 7(11)-А КЛАСУ ЛІНГВІСТИЧНОЇ ГІМНАЗІЇ ІМЕНІ Т.Г.ШЕВЧЕНКА, м. УЖГОРОДА
Не буде злагоди в маленьких містах, не буде єдиної цілісної держави. З цього і має починатись робота президента.
…У часи незалежної України ми маємо всі можливості витягати нашу культуру із занепаду. В цьому полягає і важливе завдання президента…Необхідно піднімати рівень рідної української мови…Президент має бути патріотом своєї країни.
…Якби я була президентом, не давала б марних надій і обіцянок народу.
…Зараз, на жаль, люди йдуть до влади заради власного достатку, заради власної вигоди.
…Інші країни зауважують, що Україна – сплячий гігант, що лежить на своїх ресурсах. Була б я президентом - розбудила б Україну. Допомогла б їй запрацювати на повну силу.
…Молодь має нові, кращі ідеї та пропозиції щодо покращення життя українців. Тому саме молоді люди повинні приходити до влади.
…Підсумовуючи, хотілося б нагадати слова нашого молодого патріота, українця Сашка Полонинського. У своїй пісні він написав:
Бо ми не безрідні, бо ми – українці!
То ж досить плювати в дідівські криниці
Досить боятися вірити в краще
Своє на чуже – не міняти нізащо!
Лава могутніх і незалежних:
Без правобережних, без лівобережних
Милих, привітних і незрадливих
У всьому єдиних, в усьому щасливих.
ЄЛІЗАВЕТА ЛАЗОРИК, УЧЕНИЦЯ 6(10)-А КЛАСУ ГІМНАЗІЇ м.УЖГОРОДА
Україна розірвала вікові пута неволі, мужньо витримавши штучні голодомори, катівні Сибіру і вийшла, нарешті, на світлий шлях оновлення.
…Кожен народ проходить свій тернистий шлях, що веде із сивої давнини у сучасність. Впродовж свого існування кожна нація переживає і занепад, і піднесення. І чого буде більше – залежить від спроможності зберігати і правильно використовувати спадщину предків. І матеріальну, і духовну. Деякі народи, на жаль, втрачають свої етнічні корені, такі, як мова, культура, обряди і традиції. Я дуже б не хотіла, щоб така доля спіткала й Україну.
…Без власної, а не запозиченої мови не зможемо називати себе нацією у повному розумінні цього слова.
…Пишаюся тим, що я українка. Люблю і ціную свою неньку- Україну. Але чітко усвідомлюю, що цього замало: треба постійно працювати і робити все для її піднесення.
ТАРАС БАБИЧ, УЧЕНЬ 11 КЛАСУ ЗОШ №8 м. УЖГОРОДА
Чи можемо ми назвати себе народом, чи, може, все-таки, без’язика юрба, сіра маса, населення? Відповідь на це питання залежить якоюсь мірою і від перших осіб держави, зокрема, Президента України.
…На мою думку, наразі ситуація в Україні є критичною. Це зумовлено тим, що сьогодні надто багато загальнодержавних проблем, і ще більше – регіональних.
…Хотілось би вирішити і проблеми, пов’язані з армією, адже в Україні є небоєздатні військові частини, що неспроможні захистити нашу державу від агресора. …У нашій історії вже були такі випадки, коли через неспроможність військових сил Україна втрачала свою незалежність . На жаль, це може повторитись і зараз. І якби я був президентом, то ввів би професійну армію.
…Ще однією проблемою є Чорноморський флот, через який не один рік точаться суперечки і боротьба, яка становить загрозу єдності та суверенності нашої держави.
…Не зашкодило б збільшити гарнізони на кордонах нашої Батьківщини, особливо, на кордоні з Росією, що є агресором по відношенню до сусідніх, колишніх дружніх народів. …Недавно саме ця країна окупувала Грузію. Тому є загроза і незалежності України.
ТЕТЯНА ВОЛОЩУК, УЧЕНИЦЯ 6(10)-А КЛАСУ ГІМНАЗІЇ м. УЖГОРОДА
Сьогодні різні держави шарпають Україну на всі боки, намагаючись повернути на такий шлях розвитку, який вигідний саме їм. Але ж Україна створена для нас, українців, і повинна як держава функціонувати так, як потрібно українському народові.
…У нашій країні багаті і невитрачені ресурси, найкраща у світі земля, найрозумніші люди. І я зробила б так, щоб зберегти ці цінності.
…Необхідно піднімати вітчизняну економіку, виробляти більше високоякісної продукції, не переповнювати наш ринок імпортними товарами, адже українська земля з родючими чорноземами достатньо багата, щоб нагодувати свій народ якісними продуктами харчування.
…Служити державі повинні високоосвічені професіонали, які прагнуть зміцнити Україну.
…Я свято вірю – якщо кожна людина докладе хоч невелику часточку своїх зусиль, щоб змінити на краще що-небудь у своїй праці, навчанні, житті, ставленні один до одного , - то неодмінно зміниться на краще все в нашій рідній Україні.
АЛІНА ШИНКАР, УЧЕНИЦЯ 6(10)-В КЛАСУ ГІМНАЗІЇ м. УЖГОРОДА
Переміщуюсь на цікаву зустріч із студентами, де вони пропонують за рахунок їхньої праці збільшити кількість зелених насаджень у містах України.
…Я обіцяю повідкривати багато заводів та фабрик і зробити доступним працевлаштування туди з гідною зарплатою.
…З’являється неймовірне бажання вплинути на хід подій так, щоб майбутнє стало таким, яким я його бачу.
ОЛЬГА ЛУЦО, УЧЕНИЦЯ 6(10)-В КЛАСУ ГІМНАЗІЇ м. УЖГОРОДА
Президент – людина, готова нести відповідальність за свої вчинки, що впливають на долю мільйонів.
…В нашій молодій державі достатньо робочої сили, яку, головне, необхідно спрямувати в потрібне русло.
…Хіба наші вчені і дослідники гірші за інших? Головне, дати їм можливість проявити себе.
…На даний момент майже в кожній державній установі працюють люди пенсійного віку. А це вже результат пенсій, недостатніх для нормального проживання.
ВІКТОРІЯ ЯЦКІВ, УЧЕНИЦЯ 11 КЛАСУ НВК «ГАРМОНІЯ» м. УЖГОРОДА
Якби я стала Президентом, я робила б усе для того, щоб покращити життя народу. Пенсіонерам я б підвищувала пенсію. Відкрила б служби, які мають допомагати стареньким людям. Створила би будинки для безпритульних: адже жити на вулиці – це жахливо. Звісно, я б знизила ціни на комунальні послуги. Я б знищила корупцію.
АНДРІЙ ЗАЯЦЬ, УЧЕНЬ 8-Б КЛАСУ БПЛ «ІНТЕЛЕКТ» м. УЖГОРОДА
Україна – це унікальний куточок нашої планети. Високі Карпатські гори і безмежні Таврійські степи, повноводні ріки і замріяні озера синьоокої Волині, значні запаси різних корисних копалин, найкращі у світі чорноземи, а найголовніше – розумні і працьовиті люди, ось ті багатства, якими володіє наша рідна українська земля. Чому ж досі вона, наша велика, прекрасна і горда країна, яка вже досягла повноліття, ніяк не може вирватись із ярма бідності і стати в один ряд з найрозвиненішими країнами світу? Причину бачу в одному – в нашому недолугому керівництві.
…Не знаю, яким би був мій перший указ, але я все ж розумію, що він стосувався б освіти і медицини. Далі слід звернути увагу на проблему сільського господарства. Ми ж можемо не лише себе, а й пів-Європи нагодувати чистими продуктами. А що їмо зараз? Замість масла, якісь дивні «спреди», молоко і соки – із концентратів, хліб на другий день «зацвітає», а розрізаний помідор і за тиждень не гниє…
…Я кажу про туризм, як майбутню провідну галузь економіки нашої держави. Кожне закарпатське село може жити з туризму, треба тільки дати йому таку можливість.
…А ще ж є зовнішня політика. …Є досвід Ярослава Мудрого, який намагався не воювати із сусідами, а робити їх своїми друзями, чи хоча б союзниками.
ОЛЕКСАНДР СТАРОСТА, УЧЕНЬ 10-А КЛАСУ БПЛ «ІНТЕЛЕКТ» м.УЖГОРОДА
Напередодні президентських виборів – 2010 стан України в цілому можна вважати якщо не критичним, то принаймні близьким до такого. Держава, здається, функціонує нормально… Зовні все виглядає саме так. Але вся ця «стабільність» - на межі зриву, держава – на межі краху.
…Президент не повинен займатися питаннями місцевого характеру.
…Керівниками фінансових установ, а також керівниками різних галузей економіки повинні бути професіонали.
…Для успішної боротьби з корупцією президент повинен залучати до роботи у найвищих інстанціях людей чесних і непідкупних.
…Найстрашнішим є те, що ми губимо власний потенціал (людський). …Цю проблему можна вирішити, якщо надати молодим людям умови для розвитку і гарантію на забезпечення роботою.
…Я наголошую, що останнє питання є найважливішим, адже саме у його вирішенні я бачу порятунок нашої країни.
НОРБЕРТ ФЕДАКА, УЧЕНЬ 7(11) КЛАСУ УЖГОРОДСЬКОЇ УГОРСЬКОМОВНОЇ ГІМНАЗІЇ
На мою думку, в першу чергу, необхідно внести поправки до Конституції України для того, щоб чітко визначити повноваження у всіх гілок влади та спрямувати їх діяльність у єдине русло. Адже на сьогодні вони ефективно не співпрацюють.
…Вважаю також доцільним внести зміни до судової системи і пропоную запровадити суд присяжних. Це дозволить знизити рівень корупції. Окрім цього, запропоную прийняти закон про скасування депутатської недоторканності, тому що закон повинен бути один для всіх.
…Проблему екології я б вирішив створенням заводів по утилізації сміття. … На мою думку, необхідно прийняти закон про обов’язкове медичне страхування.
ТЕТЯНА МАЛЕТИЧ, УЧЕНИЦЯ 11-А КЛАСУ ЗОШ №15 м. УЖГОРОДА
Будучи Президентом, я б не підписувала якихось незрозумілих законів, не робила б чогось «для проформи». Ставши Президентом, я б не була далекою від народу…
…Для молоді необхідно, щоб можна було отримати вищу освіту безкоштовно, або хоча б за помірну плату. Зробила б все для того, щоб, здобувши вищу освіту, молоді люди працювали за фахом, а не як доведеться. Щоб люди похилого віку на пенсії могли б жити гідно, без принизливої економії на всьому.
…Ми дуже швидко вимираємо. І якби я була президентом, то вжила б заходів із належного фінансування лікарень і наукових центрів, підвищення кваліфікації лікарів.
…Щоб так було насправді, для цього має докладати зусилля кожен із нас.
ВІКТОРІЯ ІВАНЮК, УЧЕНИЦЯ 11-А КЛАСУ ЗОШ №15 м. УЖГОРОДА
Людям необхідно зрозуміти, що на хабарах і шахрайстві неможливо побудувати сильну і незалежну державу.
…Чому сьогодні багаті панують над бідними?! І де в нашій країні правда і справедливість?
…Якби я була Президентом, то намагалась би говорити менше, ніж нині наші народні депутати, я працювала би більше.
…Коли ж нарешті припиниться варварське вирубування лісів? …Може і ми колись зрозуміємо, що втрачаємо красу свого рідного краю.
…Якщо ж бути до кінця чесною, то я не хотіла б стати Президентом! Мені не подобається весь той бруд, яким обливаються вищі гілки нашої влади. Проте я вірю, що колись ми будемо жити в країні з досконалою системою освіти, правильно складеним бюджетом, чудовою медициною. І неважливо, хто буде Президентом.
ОКСАНА КІНДРАТ, УЧЕНИЦЯ 11-Б КЛАСУ БАГАТОПРОФІЛЬНОГО ЛІЦЕЮ «ЛІДЕР» ЗОШ №20
Таке враження, що єдина мета окремих українців – це безкінечна гонитва за владою і грошима.
…Наш народ сам винен у своїх бідах, адже ми власноруч обираємо владу, яка так багато обіцяє і так мало виконує.
…Нині всі політики акцентують увагу на гострій критиці існуючої влади. Та, як свідчить відомий вислів, «Коли звинувачуєш інших у чомусь, то стеж, чи сам далекий від цього». Тому, перш ніж проводити різкі зовнішні зміни, потрібно змінити свій внутрішній світ: стати фактично, а не формально, патріотами і люблячими дітьми рідної держави.
…Насамперед, я б змінила керівництво країни на чесних і відданих своїй справі людей. Важливим кроком було б подальше зближення з ЄС, але не в статусі країни, яку «пошкодували», а країни, яку самі «захотіли і покликали».
…Неважливо, що саме зробить майбутній Президент. Головне, щоб він був людиною з іншим світоглядом, іншими прагненнями і, зрозуміло, - з іншими діями, демократичнішими від тих, що належать нинішній політичній еліті України.
КОРНЕЛІЯ КОЧЕРГАН, УЧЕНИЦЯ 7(11)-Б КЛАСУ ЛІНГВІСТИЧНОЇ ГІМНАЗІЇ ІМЕНІ Т.Г.ШЕВЧЕНКА м. УЖГОРОДА
Дуже прикро, що кандидати на пост Президента обливають один одного брудом, і дають обіцянки, які, мабуть, ніколи не виконають.
…Найважливішою проблемою нашої країни сьогодні є вихід з економічної кризи.
…Потрібно більше виробляти якісних українських товарів, щоб повністю забезпечити потреби жителів нашої держави і постачати вироблену продукцію і товари в інші країни, поповнюючи цим самим бюджет держави та розвиваючи її економіку. Після виходу з кризи далі необхідно постійно підвищувати рівень доходів і життя громадян. Треба підвищувати і заробітну плату, перш за все, вчителям і лікарям. Потрібно збільшити розмір пенсій. Наступна проблема – це стан медицини: нам потрібно більше новітніх технологій, за допомогою яких ми зможемо лікувати різноманітні захворювання. Наступний крок – це вдосконалення системи освіти. Треба, щоб учні після 9 класу в школі поглиблено вивчали лише ті предмети, які будуть найбільш необхідні у майбутній професії.
…Звичайно, неможливо вирішити все одразу, а тільки поступово – крок за кроком.
КРІСТІАН МЕНЬКОВ, УЧЕНЬ 7(11)-А КЛАСУ ЛІНГВІСТИЧНОЇ ГІМНАЗІЇ ІМЕНІ Т.Г.ШЕВЧЕНКА м. УЖГОРОДА
Від того, яка людина буде займати пост президента, залежатиме майбутнє нашої держави.
…Насамперед, я б звернув увагу на екологічний стан України. …Вважаю, що Україні потрібно розвивати переробку сміття (відходів), розбудовувати очисні споруди.
…Я б зробив усе, щоб сучасна молодь знаходила собі заняття, а не байдикувала та розвивалась в криміногенних умовах. В Україні є багато талантів, які не в змозі розкритись через те, що всі гуртки коштують дорого.
…Список справ, які потрібно зробити для нашої країни, надзвичайно великий. Отже, ми самі повинні робити все можливе для України, щоб хоч якось покращити її становище, навіть не будучи Президентом.
АНАСТАСІЯ ПЛОХАЯ, УЧЕНИЦЯ 7(11)-Б КЛАСУ ЛІНГВІСТИЧНОЇ ГІМНАЗІЇ ІМЕНІ Т.Г.ШЕВЧЕНКА м. УЖГОРОДА
Немає готових рецептів для уміння керувати державою, цьому потрібно вчитися все життя.
…Я вважаю, що президентом держави має бути високоосвічена людина, яка вчилася б сама і сприяла розвитку освіти і науки своєї країни.
…Я можу впевнено сказати, що якби я була президентом країни, я б, перш за все, замислилась над тим, що треба зробити для добробуту людей. Починала я б з того, що б у моїй державі не було безпритульних людей і дітей. Забезпечила би належною увагою пенсіонерів та багатодітні сім’ї.
…Підняла б рівень медичного обслуговування. Створила б сприятливі умови для творчої праці освітян. Належну увагу приділила б благоустрою і озелененню міст.
ІГОР ОПОЙ, УЧЕНЬ 9-Б КЛАСУ ЗОШ № 15 м. УЖГОРОДА
Будучи Президентом, збільшив би грошове утримання для військовослужбовців та стипендії для студентів. Вважав би за необхідне будувати соціальне житло за рахунок держави.
…Президента в нашій країні обирає народ, тому і Президент повинен служити народу.
…Якби я став президентом України, то для початку розігнав би всіх народних депутатів, які так цинічно і нахабно обкрадають нашу державу, наш народ, і кожного з нас, зокрема. А на їх місце ми б обрали людей, віком до 35 років з тим, щоб до влади прийшли нові енергійні депутати, не зіпсовані радянською системою.
…Створив би повсюди нові будинки для людей похилого віку, щоб вони могли спокійно доживати свої дні у злагоді і достатку.
…Ми тонемо у відходах, тому вважаю, що потрібно боротися з цією проблемою, і, зокрема, масово закупляти і встановлювати соціальне обладнання з переробки сміття.
УЛЯНА САВЧАК, УЧЕНИЦЯ 8-В КЛАСУ ЗОШ №15 м. УЖГОРОДА
Президент – це посадовець найвищого рангу. Отже, і зобов’язання у нього перед народом – найбільші.
…Будучи президентом я б вжила ряд заходів для того, щоб українська мова стала справді державною. Головне – переконати молодь у тому, що наша мова не другосортна, розмовляти українською – престижно.
Юрій Метенко, учень 10 класу ЗОШ №10 ім. Дойко Габора (з угорською мовою навчання) м. Ужгорода
Наша область невелика за територією, але багатонаціональна. Тому, на мою думку, потрібно дуже виважено вирішувати національну проблему, щоб не ображати народ і його гідність, не порушувати прав національних меншин. В Україні конституційно гарантується вільний розвиток, використання і захист культур і мов національних меншин. На жаль, як представник національних меншин Закарпаття, все більше помічаю порушення цієї статті.
...Якби мені випала можливість стати Президентом України, в першу чергу, я би вирішував проблеми свого краю. Вирішив би газовий конфлікт з Російською Федерацією. Зробив би все можливе, щоб зняти депутатську недорканність. Зменшив би пільги депутатам. Видав би новий закон, в якому заборонив би балатуватись у президенти тим, у кого кримінальне минуле.
...Якщо я став би Президентом України, то зробив би з неї не Європейську країну (не країну ЄС). Бо я дуже хотів би, щоб Європа рівнялась на Україну, а не навпаки. Щоб всі хотіли жити в такій країні, як Україна.
Тетяна Сухарєва, учениця 11-А класу БПЛ „Інтелект” м. Ужгорода
Нелегко бути президентом якої б то не було країни. Адже мати булаву влади – означає нести відповідальність за благополуччя цілого народу та за державу.
...Я визначила для себе головні пріоритети та частково продумала план правління Україною. Для початку потрібно вирішити головні, найважчі та найактуальніші для народу і держави проблеми, серед яких я б виділила:
 Занепад економіки (свої дії я б спрямувала на підтримку малого та середнього бізнесу, не вдосконалення фіскальної політики та на взаємне порозуміння влади і бізнесу).
 Жахливий стан освітницької та медичної галузей (реорганізація середньої і вищої школи в напрямку підвищення якості освіти; перехід до страхової медицини, створення сучасних науково-медичних центрів).
 Визначення курсу зовнішньої політики (на основі національних інтересів та визначення головних пріоритетів).
 Вирішення проблем промислового і аграрного секторів народного господарства. Всі базові галузі промисловості в Україні є енергоємними, тому лише впровадження нових технологій та розумна податкова політика дають шляхи виходу промисловості із кризи. А досягнення конкурентоспроможність промисловості стане запорукою економічного розвитку країни. Аграрний сектор є одним з найбільш перспективних. Але він потребує: визначеності питання із землею (власністю, продажем); державної підтримки агровиробників; захисту внутрішнього ринку від неякісної продукції.
Наталія Мушак, учениця 11 класу ЗОШ №16 м. Ужгорода
...Український народ не просто втомився від пустих обідцянок – він їх просто не сприймає. Люди втомились від постійних ток-шоу у телестудіях, у парламенті, в Секретаріаті Президента, в Кабміні. Виборці за останні роки стали розумнішими. Колишня безоглядна довіра до політики фактично зникла.
...Основу основ економіки держави – стратегічні виробництва, вкрадені. Енергетику – вкрадено. Землю – здебільшого, у неправовий спосіб, вкрадено. Банківсько-фінансову систему – вкрадено. У нас вкрадено навіть свободу слова, яка перетворена на зомбування і нав’язування. Головними проблемами нинішньої України є злодійство і корупція. Потрібно негайно приступити до ліквідації нашої бідності та ввести податок на багатство. Багаті повинні платити більше, ніж бідні.
...Корупція стала „природною” ланкою взаємовідносин у цій державі й дуже схоже на те, що подолати її ми неспроможні.
...Ми прагнемо, щоб нас вважали європейською країною. Та для цього, насамперед, ми повинні бути демократичною державою. Не лише за Конституцією, а й у реальному житті.
...Для подальших перетворень Україні потрібна міцна правова основа і чітка система державного управління.
Андрій Поліщук, учень 8-А класу ЗОШ №5 м. Ужгорода
За свою багатовікову історію український народ, обороняючи власні кордони, ніколи не спокушався на чужі землі. Він завжди жадав миру і братерства.
...Важко не любити свій край, але ще важче його любити таким, яким він є сьогодні. Національно свідомі люди розуміють, як важко зараз у молоді виховувати почуття патріотизму, а без цього почуття не буде й України. Зараз Україна потихеньку розкрадається, розпродується і руйнується. Врятує її лише патріотизм і національна свідомість.
...Більшість людей говорять, що справа молодих – вчитися, а політика – це справа дорослих. Але з цим погодитись важко, бо саме від суспільної свідомості молодих залежить майбутнє України.
...Якби я був Президентом, моєю ціллю було би збудувати демократичну, багату, європейську державу. Для цього потрібно багато працювати.
...Наша країна стоїть перед вибором: щасливе майбутнє, розквіт держави чи кримінальне майбутнє, розквіт держави чи кримінальне майбутнє і занепад українців як народу.
... Чим далі, тим важче займатись сільськогосподарською діяльністю...Села вимирають. У сільськогосподарській галузі є дуже багато проблем, які потрібно вирішувати: будувати нові зерносховища дрібні фермерські господарства, створюючи робочі місця на селі.
...Щоб підняти рівень життя, потрібно поступово і обґрунтовано піднімати економіку. Кожна країна чимось багата і за рахунок цього живе. Потрібно по декілька державних проектів втілювати за певний проміжок часу, а не планувати багато чого, а врешті решт – нічого не досягати. Великі металургійні, машинобудівні і видобувні заводи й підприємства повинні залишатися державними, вони становлять фундамент міцності всієї економіки.
...Потрібно піднімати заробітну плату не чиновникам, з надією, що вони перестануть брати хабарі, а платити тим, які працюють для людей.
...Проблема в тому, що органи, які б мали охороняти право, зловживають ним. Це серйозна і першочергова проблема, яку потрібно вирішити, щоб створити демократичне суспільство.
...Якби я був Президентом, то зробив би такі найближчі кроки:
1. Потужно розвивав в Україні промисловість, сільське господарство і туризм.
2. Шукав би альтернативні джерела енергії у паливно-енергетичному комплексі.
3. Провів би реформи в освіті та охороні здоров’я.
4. Зробив би ЗМІ справді незалежними, щоб дійсно була свобода слова.
5. Проводив би дружню, взаємовигідну політику з усіма державами світу..
Іван Копча, учень 8-А класу ЗОШ №5 м. Ужгорода
Любі співвітчизники, якби я, Копча Іван, став Президентом України, ви б зробили, обравши мене, правильний вибір!
1. Проблема екології – це те, чого не знала планета Земля впродовж більше як 4 млрд. років. Особливо поширена ця проблема у нас на Україні...Якби я був Президентом, я б навів порядок з цього приводу: найму людей, які стежитимуть за цим, встановлю великі штрафи, кошти з яких підуть на інтереси держави. Я зроблю так, щоб українці ставилися до цього серйозніше!
2. Книга, школа, університет – це перші кроки людини по життю. Та чому у нас в Україні близько 60% з цього не пригодиться в житті? Чому після 11-12 років навчання зникає цікавість вчитися? Де 5 бальне оцінювання і 10-річне навчання? Я обіцяю, що міг би вирішити цю проблему.
3. Життя в Україні стало достатньо легким для тих, хто має гроші. Треба просто знати, як заплатити і кому заплатити – це називається корупцією. Виграти суд, отримати освіту і навіть стати президентом можна за допомогою грошей. Кому потрібні талант, вміння, краса, якщо є гроші!Якщо ввести дуже великі штрафи і навіть кримінальному відповідальність, то, можливо, корупція припинилась би. ...Я прослідкував би, щоб усе було по-чесному.
4. Наші теперішні правителі ...борються за владу і намагаються думати тільки про себе, не думаючи про державу. Саме я ввів би в державі абсолютизм – одноосібну владу однієї людини. Або хоча б скоротив кількість депутатів (парламенту) до 50-ти.
5. ....Що ж поробиш, якщо майже всі посади лікарів у наш час куплені? ...Це просто халатність влади, високопосадовців і народу України, який сам же нищить свої націю, адже ми самі купуємо місця, екзамени.
Не купуй екзамени, місце лікаря і не псуй горду націю – українців! Пишайся тим, хто ми є і не зіпсуй все, що ми маємо!
Я вірю, що все з нами буде добре. Потрібна просто віра, адже віра – це те, що помирає останнім, а вона іноді - безсмертна.
Юліана Бартованець, учениця 9 класу ЗОШ № м. Ужгорода
У нашій країні, на жаль, уже все має свою велику ціну. Щоб придбати клаптик землі – потрібно платити. Щоб на ній виріс врожай – потрібно платити. Висновок такий: якщо маєш гроші – маєш все, не маєш грошей – не маєш нічого. ...Українці стали немов кріпаки. Ми залежимо від тих, що мають більше грошей. Адже за нашу важку працю виплачують дуже мізерну заробітну платню.
...З давніх часів український народ вважався духовно-піднесеним народом у Європі. А зараз головне – гроші, влада, незалежно якою ціною вони здобуті.
...Нині багато хороших вчених, лікарів, професорів, інженерів, поетів їдуть за кордон, де шанують їхню працю.
...Президентом може стати не кожен. Президент має бути: сміливим, цілеспрямованим, мудрим, самовпевненим і, навіть, трохи хитрим. На превеликий жаль, нинішній Президент України, неповністю відповідає цим якостям.
...На мою думку, Президент – це та людина, яка тримає у своїх руках добробут та добру долю українського народу.
Аліна Носа, учениця 4(8)-А класу гімназії м. Ужгорода
Я вважаю, що починати необхідно з вирішення проблем пересічного громадянина та громади, в якій він проживає. Вкрай необхідно почати вирішення загальнодержавних проблем з вирішення проблем на місцевому рівні. ...Але, на жаль, громади не мають відповідних повноважень та фінансів для цього.
...Якби я була Президентом України, я би надала можливість громадам вирішувати свої проблеми самостійно, надала би відповідні повноваження та фінанси для їх вирішення, адже це і буде шляхом для вирішення багатьох загальнодержавних проблем. Тому, насамперед, я запропонувала би реформу, яка надала б місцевим громадам повноваження та фінансові ресурси для вирішення місцевих проблем.
...Крім того, я би здійснила реформи у кожній сфері, щоб отримання освіти та медичної допомоги, а також – інші послуги були безкоштовними та якісними для кожного громадянина країни. ...Я пропоную здійснити усі ті реформи, про які ми щодня чуємо по телебаченню і радіо з передвиборчих програм, читаємо в газетах. Але неможливо говорити про реформи без розуміння того, хто їх буде робити та за які кошти?
Іштван Іванік, учень 8 класу ЗОШ №10 імені Дойко Габора (з угорською мовою навчання)
Якби я став Президентом, то в першу чергу підняв би фінансове положення простих українців. Адже деякі наші громадяни живуть на межі бідності. Дітям я би забезпечив щасливе дитинство: вони б мали чудові місця для розваг і відпочинку, різні іграшки, цікаві книги, і кожен мав би комп’ютер. А ще я подбав би про природу України, заборонив би вирубувати ліси, забруднювати довкілля.
Тарас Ільницький, учень 4 (8)-А класу гімназії м. Ужгорода
Ставши Президентом, я в першу чергу звернув би увагу на те, що в Україні не все гаразд із дотриманням прав і свобод людини і громадянина. Конституція України стверджує, що усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. Та насправді це твердження залишається декларацією. В Україні люди поділяються на багатих і бідних. У багатих людей значно більше можливостей. Вони можуть здобути кращу освіту, вони можуть багато подорожувати, мають можливість купувати якісні речі тощо. А переважна більшість населення нашої країни позбавлена цих можливостей , хоча люди працюють багато і старанно.
....Якщо я стану Президентом, то в першу чергу забезпечу всіх роботою і гарантуватиму високу зарплатню за її виконання. Право на охорону здоров’я не буде залежати від гаманця чи посади. ...Я створю умови для того, щоб кожна дитина отримала доступ до високоякісної освіти.
...Якби я став Президентом, я доклав би всіх зусиль, що у нашому суспільстві встановилися справедливість та порядок.
Віктор Лівак, учень 9-А класу Ужгородського економічного ліцею
На мою думку, Президент України повинен бути високоосвіченою, культурною, інтелігентною людиною. Навіть висока освіченість не є гарантією інтелігентності.
...Розмірковуючи над тим, якби я став Президентом України, мені, проживши життя, хотілося б почути: „Він, як ніхто, дорожить честю свого імені”. На мою думку, Гарант Конституції повинен бути настільки чесним, щоб це розкривало його духовне єство.
...Якби я став Президентом, в першу чергу, змінив би систему пенсійного забезпечення, котра сьогодні не витримує жодної критики.
...На превеликий жаль, не поодинокі випадки корупції, контрабанди. На людській біді олігархи заробляють гроші. Дуже підвищились ціни на нерухомість. Пересічному громадянину, молодій сім’ї практично неможливо придбати собі житло. Підвищується кількість безпритульних. Оце і є велика проблема, над якою треба злагоджено працювати усім депутатам Верховної Ради, Прем’єр-міністру та Президенту України. Потрібно не втратити своїх моральних якостей, пам’ятати про своє походження, про своє покликання працювати на користь суспільству.
Сабіна Горват, учениця 9 класу НВК „Горяни” м. Ужгорода
Я переконана, що основна передумова самобутності народу, існування України як самостійної держави – збереження і розвиток української культури. Національна культура – це духовні цінності, насамперед: мова, звичаї, традиції, пам’ятки архітектури, скульптури, живопису.
...Втрачаючи національні риси характеру, людина стає яничаром, зрадником. На превеликий жаль, багато людей змушені покидати рідну Україну, сім’ю, йти у пошуках кращої долі за кордон. Тому дуже важливо повернути людей додому, створивши робочі місця, гідну зарплатню.
...Можна проводити безліч освітніх реформ, але учнів у школах треба вчити думати, прищеплювати почуття власної гідності, аби вони стали особистостями. Держава і, звичайно, Президент повинні дбати про молодь, підтримувати її, надавати пільги молодим сім’ям, допомагати вирішувати проблеми із житлом, робити так, аби вони не боялись майбутнього.
...Ми зробили незворотній крок до демократії. Тільки демократія оберігає найцінніше для людини – її родину і дітей, мир і спокій, працю й достаток. Тільки в демократичній державі найвищими цінностями є людська гідність, свобода, рівність і солідарність.
...Разом з вами я невтомно доглядатиму сад української культури, берегтиму його древні й молоді дерева. Ми будемо сучасною нацією в динамічному глобальному світі і станемо рівними серед рівних. Майбутнє України – найкраща освіта, висока наука, технології завтрашнього дня.
Ангеліна Йовбак, учениця 1(5)-С класу гімназії м. Ужгорода
Якби я була Президентом, я б у першу чергу навела в країні лад. А ще я б замінила владу на професіоналів, які прагнуть допомогти Україні.
Якби Президентом була я
Чи машину б мала я?
Чи квартиру? Ні, ні, ні!
Сяду я, подумаю...
Я навела б в країні лад
Щоб усе було без вад
Побудувала б школи і садочки
Щоб танцювали діти всі таночки
Повернула б людям робочі місця
Побудувала б новії міста
Перемогла би кризу я
Щоб щасливою була країна моя.
Яна Бойко, учениця 6-Б класу БПЛ „Інтелект” м. Ужгорода
Справжній Президент має розуміти, що на ньому тримається країна, він повинен намагатися бути справедливим і чесним.
...Я не бажаю у своїй країні бачити підкупних депутатів, міністрів, жорстоких можновладців, які не думають про людей!
...Я розумію, чому нинішня влада не хоче і не може зробити кращим життя для людей. Вважаю, тому, що їх увагу привертають лише гроші і влада.
Катерина Пасьович, учениця 6-Б класу БПЛ „Інтелект” м.Ужгорода
Президент – це велика посада в країні. Зайняти її може тільки розсудлива людина, яка любить Україну, її народ і може зробити у нашому краї справжнісінький рай.
...Коли я виросту, то стану Президентом і буду намагатись робити все логічно, розсудливо, передбачати кілька кроків уперед. ...У першу чергу, намагатимусь вивести країну з кризи. Налагоджу добрі стосунки з країнами-сусідами. Знайду з Росією спільну мову. Ліквідую безробіття в державі. Підніму пенсії та прожитковий мінімуму на такий рівень, щоб людина не жила в страху про завтрашній день. Зупинило свавілля та бандитизм в Україні.
...Загалом можна багато говорити і багато обіцяти. Але важко потім виконувати.
Іванна Білак, учениця 5-Б класу БПЛ „Інтелект” – ЗОШ №11 м. Ужгорода
Я думаю, що бути Президентом – це велика відповідальність. Він, у першу чергу, має думати не про себе, а про людей.
...Якби я була Президентом, я б шукала батьків для дітей з дитячих будинків, завозила б туди багато їжі, іграшок, запрошувала б артистів, щоб вони показували вистави.
...Людям-інвалідам я б оплатила лікування.
...У крамницях та на базарах зараз продукти дорогі, тому я б знизила ціни, щоб кожен міг купити те, що захоче, особливо, діти, які люблять солодощі.
Іван Сірко, учень 5-Б класу БПЛ „Інтелект” – ЗОШ №11, м. Ужгорода
Якби я став Президентом, то намагався би покращити життя простих людей. Заборонив би виробляти шкідливу їжу та неякісні іграшки, які загрожують здоров’ю дітей.
...Я би заохочував науковців до винайдення ліків від страшних хвороб: раку та ВІЛ СНІДу. І тоді би ми не втрачали наших рідних та близьких.
...Я би намагався своєю поведінкою і вчинками показувати хороший приклад іншим. Закликав би людей жити за Божими Заповідями.
І найважливіше. Я би звернувся до своїх колег – президентів з великим проханням: припинити війни. Бо тільки коли на мирному блакитному небі сяє ласкаве сонечко, ми можемо здійснювати всі свої мрії.
Ольга Стефанець, учениця 7-А класу Авторського навчально-виховного комплексу м. Ужгорода
Історія показує, що в усі часи добробут і процвітання держави, рівень життя громадян залежали, у першу чергу, від людини, яка стояла біля керма цієї країни.
...На мою думку, той хто вирішив очолити державу, повинен запропонувати план конкретних заходів своєї діяльності. ...Я, наприклад, налагодила б вітчизняне виробництво. Адже хіба вигідно вкладати гроші у збагачення інших країн? Окрім цього, здійснила б низку реформ, зокрема, в галузі освіти та медицини. В усі часи здоров’я громадян і освіченість населення вважалися важливими сторонами суспільного життя. Саме від них залежить спокій та порядок у державі.
...У суспільстві, яке значною мірою є чоловічим, представницям слабкої статі нелегко вибороти „місце під сонцем”. Але я впевнена, що чимало жінок, як і в далекому минулому княгиня Ольга, гідні та здатні демонструвати сильну волю, гострий розум, міцний характер. Словом, якості, які нині так необхідні українському суспільству.
Тетяна Бонь, учениця 1(5)-А класу гімназії м. Ужгорода
Коли беремся за якусь справу, треба поставити перед собою мету і все робити, щоб її досягти. Моя мета, як Президента, - вивести країну з економічної кризи, щоб наш український народ жив у процвітаючій державі.
Насамперед, треба зібрати навколо себе сильну команду фінансистів, економістів, юристів, політиків, суддів, науковців, які б запропонували кожен свою програму щодо розвитку нашої економіки, освіти, науки. Створювати нові робочі місця, щоб кожен міг працювати і заробляти у своїй державі, а не за кордоном.
Марк Ганич, учень 1(5)-А класу гімназії м. Ужгорода
Бути Президентом – це дуже важка і відповідальна робота. Президент важить для країни дуже багато, тому що саме він є гарантом дотримання законів.
...Якби я був Президентом України, то доклав би усіх зусиль, щоб максимально використати всі багатства України: родючу землю, корисні копалини, а також людей, які люблять і вміють працювати.
...Україна знаходиться у центрі Європи, що дуже добре для розвитку туризму. Адже Україна має і високі гори, і тепле море, і широкі степи.
...Як Президент, я намагався б, щоб у всьому світі знали про Україну, про наші досягнення, про наших талановитих людей.
...Я хотів би, щоб наша країна була сильною і багатою, щоб наші люди жили в мирі і злагоді та гордилися Україною.
Я думаю, що в Президенти має йти лише той, хто впевнений, що принесе користь своїй країні.
Ольга Грушовська, учениця 7 класу ЗОШ №16 м. Ужгорода
Наш Президент, у першу чергу, повинен бути освіченою, високоморальною та інтелектуальною людиною, бо його обов’язком стане припинити деградацію нашого суспільства
...Майбутнє країни – це діти. Треба створити такі умови, щоб кожна дитинка посміхалася не лише на свята, але й постійно, щодня. Тому проблема освіти дуже важлива.
...Я сподіваюся, що із групою тямущих однодумців – професіоналів зможу відродити підприємства, збільшити обсяг виробництва та якість товарів, підвищити життєвий рівень громадян.
...Я впевнена, ми зуміємо лишити по собі гідний слід у нашій українській історії, впровадити своє призначення. А дороговказом нам буде формула українського Відродження: єдність плюс патріотизм.
Наталія Карбованець, учениця 1(5)-А класу гімназії м. Ужгорода
Якби я була Президентом, то зробила б так, щоб ніде не було злиднів та бідних людей. Зробила б девізом такі слова „Багаті люди – багата держава”. Відкривала б нові заводи, створювала нові робочі місця. Надавала б державну допомогу фермерам.
На мою думку, кожна людина, яка хоче стати Президентом, має бути патріотом своєї Батьківщини. Тільки така людина здатна робити хороші справи.
Наталія Носа, учениця 3(7)-А класу гімназії м. Ужгорода
Україна межує з країнами Європейського Союзу, з одного боку, та Російською Федерацією з іншого. Тому має бути чітка та виважена політика з таким розташуванням. Я вважаю, що першою проблемою є невирішеність зовнішнього напрямку розвитку країни.
...Друга проблема – не використовуються належним чином або неправильно використовуються внутрішні можливості країни.
...Однією з проблем є екологія, а саме: немає природоохоронних заходів. Для вирішення цієї проблеми потрібне термінове відновлення лісів та здійснення захисту навколишнього середовища. Необхідно збільшити кількість заповідників, щоб зберегти рідкісних тварин від браконьєрства. Потрібно також зменшити кількість фабрик, які забруднюють повітря, природу та водоймища України.
...Якщо я була би Президентом України, я би надала можливість людям самим вирішувати проблеми. ...Я би вела дружню політику із сусідніми державами.
...Я би вела Україну до членства у Європейському Союзі.
Атілла Гажлінскі, учень 6 класу ЗОШ №10 ім. Дойко Габора (з угорською мовою навчання) м. Ужгорода
Якби я був Президентом нашої держави України, в першу чергу, я полагодив би всі дороги і всі будівлі. ...Заборонив би продаж тютюнових виробів та алкоголю. Підняв би Україну до Європейського рівня.
...А збірній Україні (з футболу) купив би тренера Блохіна та добрих гравців. Підняв би пенсії до вищого рівня. Зарплатню учителям, лікарям та всім людям – у три рази. Заплатив би всі борги за газ. Замість заправок побудував би школи, сиротинці.
...Усіх бездомних собак надіслав би у собачий приют, що вони не кусали людей. Заборонив би усякі клуби та неповнолітнім дітям – пити алкоголь. Заборонив би вирубувати дерева. Покращив би життя інвалідів.
...Кожного тижня робив би день охорони здоров’я та природи. Вбивць та крадіїв заарештував би. Для художників і письменників виділив би окремі майстерні.
...Я вважаю, що Україна має бути сильною та свободною. І вона, і її люди заслуговують на добре ставлення.
|
|