ПРОГРАМА підтримки розвитку малого підприємництва в м. Ужгороді на 2011-2012 роки 1. Стан і аналіз розвитку малого підприємництва в м. Ужгород Головна мета, очікувані результати
Додано 02.09.2010
Важливу роль у розвитку економіки міста відіграють суб´єкти підприємницької діяльності, які забезпечують основну частку доходу міського бюджету, створюють нові робочі місця, залучають інвестиції, освоюють нові виробництва.
Особлива роль відводиться малому підприємництву у вирішенні проблем зайнятості населення. Всього в м. Ужгороді станом на 01.01.10 на обліку перебуває 17478 осіб, із них фізичних осіб – підприємців - 13582 та 3896- юридичних осіб.
У розрахунку на 10 тис. осіб наявного населення м.Ужгород припадає в середньому 190 малих підприємств (57 по області), проти 163 у 2008 році (51 по області). Тобто практично кожен 8-мий мешканець міста є підприємцем – фізичною особою при показнику по області – 19-тий мешканець.
Надходження до місцевого бюджету від діяльності малого підприємництва за 2009 рік становило 72,9 млн.грн.
Світова фінансово-економічна криза негативно вплинула на економіку України, а це, в свою чергу, негативно позначилось на функціонуванні та розвитку малого підприємництва, яке найбільш інтегроване в економічні процеси і будь-яка економічна криза чи нестабільність у суспільстві вимагає відповідної регуляторної ролі держави.
Однією з важливих ланок у структурній перебудові економіки міста, країни в цілому залишається розвиток малого підприємництва.
Успішне вирішення проблем малого підприємництва в умовах кризи матиме подвійний ефект, якщо держава створить сприятливі умови для забезпечення функціонування існуючих малих підприємницьких структур та безперешкодного входження безробітних до лав малого бізнесу, то підприємницький потенціал здатний виступити потужним ресурсом у вирішенні, по-перше, соціальних проблем (подолання безробіття й зниження соціальної напруженості) і, по-друге, сриятиме наповненню бюджетів різних рівнів та зміцненню економіки регіону і держави в цілому.
Кількість малих підприємств, що повідомили про свою діяльність



Динаміка розвитку малого підприємництва в місті показує, що кількість малих підприємств щороку зростає. Так, у 2009 році кількість зросла на 14,3 % порівняно з 2008 роком, та на 7,6% і на 9,1% порівняно з 2007 та 2006 роками.
Обсяг реалізованої продукції (робіт , послуг)
малими підприємствами
(гривень)


Динаміка реалізації обсягу продукції (робіт ,послуг) малими підприємствами показує, що фінансово-економічна криза вплинула і на цей показник. Так, у 2009 році реалізовано продукції (робіт, послуг) на суму 1422,4 млн.грн., що на 24 % менше порівняно з попереднім роком (1764,0 млн.грн. в 2008 році), але він збільшився порівняно з 2007 роком на 897,3 тис.грн., з 2006 роком – на 963,8 тис.грн. У розрахунку на 1 особу в м.Ужгороді припадає 133,5 тис.грн. проти 106,7 по області.
Протягом 2009 року ефективною була діяльність малих підприємств будівництва, торгівлі, ремонту автомобілів, побутових виробів та предметів особистого вжитку, транспорту та зв’язку, фінансової діяльності, операцій з нерухомим майном, оренди, інжинірингу та надання послуг підприємцям, освіти, охорони здоров’я та соціальної допомоги.
За рахунок розвитку торговельної мережі та впровадження нових форм організації торговельного обслуговування населення до 2012 року планується щорічне збільшення товарообороту до 10%. Такий ріст передбачається за рахунок збільшення обсягів реалізації товарів вітчизняного виробництва, розширення мережі магазинів, рекламної компанії, проведення виставок-продажу товарів, тощо.
На території міста розміщено більше 56 магазинів фірмової торгівлі.
Велика увага приділяється сфері побутового обслуговування населення. Мережа побуту налічує 235 об’єктів. Планується розширення мережі підприємств побутового обслуговування та послуг за рахунок створення об’єктів послуг в супермаркетах (фотопослуги, ремонт годинників, доставка товарів, прокат тощо). Крім того, відкриття нових об’єктів планується провести, також, за рахунок перепланування та реконструкції існуючих приміщень виробничого та житлового призначення, встановлення сучасних кіосків з дрібного ремонту взуття, годинників та ін. в мікрорайонах міста, де не можливе будівництво.
Однією з основних проблем розвитку малого підприємництва в місті залишається його фінансово-кредитна підтримка, що здійснюється в основному за рахунок банківського кредитування.
За рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, протягом 2009 р. 1742 осіб прийняли участь у тематичних семінарах "Як розпочати свій бізнес", " Від бізнес-ідеї до власної справи" та інші, всього проведено-71. Значним показником розвитку підприємництва у місті є розвиток інфраструктури малого бізнесу. Треба відмітити, що на сьогоднішній день у місті діє 2 бізнес – центри та регіональний фонд підтримки підприємництва, активно працюють громадські організації з підтримки підприємництва.
Інформаційним та консультативним забезпеченням суб’єктів підприємницької діяльності займаються управління та відділи міської ради, громадські об’єднання підприємців, Бізнес-центр, Ужгородська Торгово-промислова палата, ДПІ в м.Ужгороді, міський центр зайнятості та інші громадські організації. В профінформаційному секторі міського центру зайнятості розміщені інформаційні матеріали, які стосуються майбутнього підприємця, а саме: як скласти бізнес-план, юридичні нормативні документи та матеріали з описом професій.
Аналіз стану розвитку малого підприємництва та виконання регіональної програми розвитку підприємництва в м.Ужгороді на 2009-2010 роки свідчить про наявність проблем, що стримують розвиток даного сектору економіки, зокрема:
• складна процедура отримання дозволів і погоджень;
• складність доступу до фінансово-кредитних ресурсів;
• велике податкове навантаження;
• відсутність майна у суб’єктів малого підприємництва;
• відсутність системності та узгодженості в регуляторній базі, часта зміна та прийняття непередбачуваних регуляторних актів;
• недостатня інформаційна та правова обізнаність суб’єктів підприємництва.
• відсутність дієвої державної підтримки малого підприємництва.
Підприємці залучались до участі у ярмарках, виставках, семінарах, форумах, підготовці кадрів для роботи в малому підприємництві.
Суб”єкти туристичної діяльності міста приймали участь у міжнародній туристичній виставці "Турєвроцентр-2009". У 2009 році послуги тимчасового розміщення в місті надавали 22 готельних закладів. Щорічно весною у місті проводяться фестивалі "Сакура-Фест".
В Ужгородській міський раді постійно проводилися зустрічі, “круглі” столи з підприємцями міста, представниками банківських установ, виробниками продукції, представниками торгівлі. Загальноміський постійно діючий єдиний тендерний комітет для забезпечення прозорості закупівель здійснював оприлюднення інформації про торги у “Віснику державних закупівель”, газеті “Ужгород” та в інформаційній системі у мережі Інтернет при проведенні відкритих торгів. При здійсненні закупівлі процедурою запитом цінових пропозицій інформація про здійснення закупівлі оприлюднювалася в газеті “Ужгород”.
Згідно із вимогами Закону України „Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності”, з метою спрощення процедур започаткування підприємницької діяльності у м. Ужгороді працює відділ (офіс) з видачі документів дозвільного характеру, завдяки роботі якого забезпечено максимальну прозорість у процедурі видачі дозвільних документів. На сьогодні, звернувшись до офісу підприємці та мешканці міста мають змогу оформити дозвільні документи на торгівлю, надання побутових, а також медичних та фармацевтичних послуг, визначитись з переліком необхідних документів, вартістю, термінами виконання усіх видів дозвільно –узгоджувальних документів, що необхідно отримати для започаткування та ведення бізнесу у місті.
Станом на 01.01.10р. адміністраторами відділу (Офісу) прийнято від суб’єктів підприємницької діяльності 1026 дозвільних справ, управліннями та відділами міськвиконкому підготовлено до видачі 801 документ дозвільного характеру.
На виконання вимог Закону України “Про державну регуляторну політику в сфері господарської діяльності” всі проекти регуляторних актів разом з аналізом регуляторного впливу оприлюднювались в засобах масової інформації для обговорення громадськості, внесення пропозицій і зауважень та розміщуються на WEB- сайті міської ради.
Середньооблікова чисельність найманих працівників на малих підприємствах м.Ужгорода у 2009 році склала 10,6 тис. осіб проти 11,5 у 2008 році.
Показник середньооблікової чисельності найманих працівників протягом останніх чотирьох років скорочується.
Зменшення кількості найманих працівників мало місце на малих підприємствах всіх видів економічної діяльності, крім промисловості, будівництва, операцій з нерухомістю та оренди. Питома вага працюючих на малих підприємствах м. Ужгород складає майже третину обласного показника і є найвищою в області.

Динаміка середньомісячної заробітної плати найманих
працівників малих підприємств

(гривень)




Динаміка виплати заробітної плати показує, що середньомісячна заробітна плата працівників малих підприємств м. Ужгорода у 2009 році становила 1103,28 грн., і зросла у порівнянні з попереднім роком на 50,27 грн. або на 4,6 %, з 2007 роком - на 330,01 грн. або на 30%, з 2006 роком – на 475,24грн. або 43,1%. Показник заробітної плати по місту вищий за обласний : порівняно з 2009 роком - на 139,37 грн. або 12,6%, з 2008 роком - на 140,55грн. або 13,3%, з 2007 роком – 119,41 грн. або 15,4%, з 2006 роком –на 96,26 грн. або 15,3%.
Аналіз стану та проблем розвитку малого бізнесу в Україні свідчить про те, що подальший його розвиток без активного та позитивного втручання держави може призвести до згортання (в основному через "тонізацію") цього сектора економіки з відповідним загостренням економічних проблем та посиленнямсоціальної напруги. Через це і виникає необхідність дієвої державної політики підтримки малого бізнесу.
Створення відповідних правових, економічних та організаційних умов сприятиме подальшому збільшенню кількості субєктів малого підприємництва, зростанню ролі та значення його у національній економіці.
Вирішення існуючих проблем розвитку малого підприємництва в Україні, створення відповідного середовища потребують докорінної перебудови державної політики в галузі сприяння малому підприємництв.
Завдання полягає у тому, щоб суттєво розширити його роль і місце в економічному процесі. Тобто, забезпечення протягом найближчих років у структурах зазначеного сектора зайнятості на рівні 25-30% дієздатного населення та виробництва до 25% ВВП. Саме з цього слід виходити при розробці та реалізації заходів щодо підтримки малого підприємництва.
Реалізація Програми економічних реформ на 2010-2014 роки та створення відповідної нормативно-правової бази дасть можливість покращити ситуацію в цьому секторі економіки.

2. М Е Т А П Р О Г Р А М И

Основна мета Програми підтримки розвитку малого підприємництва спрямована на створення таких правових, організаційно-економічних умов для розвитку і формування механізму регулювання та координації, які б сприяли:
• максимальному поєднанню інтересів суб’єктів підприємницької діяльності, юридичних і фізичних осіб з інтересами громади міста;
• реформування процедур з реєстрації підприємницької діяльності з метою спрощення та суттєвого прискорення процесу започаткування нової справи та підвищення ділової активності підприємців;
• створенню нових робочих місць, зменшення рівня безробіття, зниження соціальної напруженості в місті;
• наповненню державного та місцевого бюджету;
• насиченню товарних ринків, вирішенню соціально-побутових проблем громади міста;
• поглибленню міжрегіонального співробітництва;
• впровадженню державної регуляторної політики на міському рівні;
• організації підготовки та перепідготовки незайнятого населення в умовах ринкової економіки;
• підвищенню рівня інформованості суб’єктів підприємництва;
• створенню позитивного іміджу підприємництва.
Розробка та поступове впровадження заходів програми дозволить забезпечити концентрацію фінансових, матеріально-технічних, інших державних і місцевих ресурсів, виробничого та наукового потенціалу, ресурсів субєктів господарювання для розв"язання визначеної проблеми та досягнення мети програми.

3. ШЛЯХИ ДОСЯГНЕННЯ ЗАЗНАЧЕНОЇ МЕТИ ВИЗНАЧЕНІ:

• послідовне проведення регіональної політики щодо розвитку малого підприємництва, основним змістом якої є поєднання інтересів підприємництва та міської влади шляхом створення зворотного зв”язку влади з підприємцями міста та їх громадськими формуваннями.
• впровадження у повному обсязі норм Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”;
• підвищення ролі громадськості у процесі прийняття рішень органами влади;
• проведення аналізу наслідків впровадження регуляторних актів, оперативне внесення пропозицій щодо необхідних змін та доповнень;
• оперативне доведення до підприємців інформації та роз’яснень щодо нових нормативно-правових актів.

4. ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОГРАМИ

1. Загальна характеристика регіону:
– площа території –3622,0 га;
– кількість населення 116,5 тис.чол.;
– специфіка – основні галузі : промисловість-15,0%, будівництво-13,0%, торгівля- 45,0%, діяльність готелі та ресторанів- 6,0%, діяльність транспорту та звязку-7,0% та інші- 14,0%.
– 2. Дата затвердження Програми 2010 рік
3. Головний розробник Програми – відділ економіки управління економіки та підприємництва міської ради.
4. Співрозробники: громадські об’єднання підприємців, відділи та управління міської ради.

Очікувані кінцеві результати від реалізації Програми в динаміці змін цільових показників:
Вихідні дані на початок дії Програми Очікувані
результати
1. Кількість діючих малих підпри-ємств/кількість МП на 10 тис.чол.нас.
190
195
2. Чисельність працюючих на малих підприємствах (тис.осіб) 11,0 11,2
3. Кількість створених робочих місць за рахунок малого підприємництва 1599 2200
4. Кількість підприємців-фізичних осіб 13582 14000
5. Кількість підприємців, що пройдуть підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації 1742 1800
6. Кількість об’єктів інфраструктури підтримки малого підприємництва:
– бізнес-центри;
– біснес-інкубатор
– фінансово-кредитні установи (кредитні спілки, банки їх відділення та філії);
– фонд підтримки підприємництва;
– інвестиційні, інноваційні фонди і компанії;
– біржі;
– страхові компанії;
– аудиторські фірми;


Програма складається з чотирьох розділів, які містять основні заходи щодо її реалізації (додаються).


5. ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ

Виконання Програми дасть змогу провести значний комплекс заходів, спрямованих на забезпечення стабільного зростання кількісних та якісних показників розвитку малого підприємництва, сформувати цілісну систему підтримки малого підприємництва у місті, спростити існуючу дозвільну систему, покращити доступ малих підприємств до кредитних ресурсів, сприяти реалізації їх продукції та послуг на ринку шляхом участі у виставочно-ярмарковій діяльності, підвищити кадровий потенціал малих підприємств.
За результатами виконання Програми на кінець 2012 року очікується :
• збільшення кількості малих підприємств до 2,27 тис. одиниць;
• збільшення кількості фізичних осіб – підприємців до 4,5 тис. осіб.;
• збільшення чисельності працюючих на малих підприємствах до 11,2 тис. осіб;
• щорічне створення у сфері малого підприємництва до 2,0 тис. робочих місць;
• залучення інвестицій, освоєння нових виробництв
Відстеження ефективності реалізації Програми планується здійснювати за допомогою аналізу офіційних статистичних даних та виконання заходів, а також шляхом проведення анкетувань, та внесенням пропозицій щодо корегування Програми , використання даних громадських об’єднань підприємців.
Програма відображає систему цілей, завдань, цільових показників і комплексу заходів для ї досягнення.
Основні принципи Програми:
• цілісність та координація, об’єктивність, гласність, самостійність та відповідальність, рівність, соціальна спрямованість, ефективність, етапність, партнерство, сталість, адекватність, реалістичність, прогнозованість, прозорість.
Програма підтримки розвитку малого підприємництва складена з урахуванням досвіду попередніх періодів, наближена до реальних можливостей її реалізації. Програма передбачає максимальне поєднання міських та загальнодержавних інтересів у сфері сприяння розвитку малого підприємництва. Вона може доповнюватись, змінюватись, в залежності від умов, що будуть складатися в державі та місті.
Програма містить узгоджені за ресурсами, виконавцями і термінами реалізації комплекс заходів, спрямованих на створення правових, фінансових, соціально-економічних, організаційно-господарських та інших умов розвитку малого підприємництва в м.Ужгороді.

При розроблені Програми керувалися:

1. Законом України від 11.09.03 №1160-IV "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
2. Законом України від 19.10.2000 року №2063-III "Про державну підтримку малого підприємництва".
3. Методичними рекомендаціями Держпідприємництва України та Міністерства економіки України.
4. Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні ".
5. Програма економічних реформ на 2010-2014 роки

Оновлена
версія сайту
Інформація про виділення коштів місцевого бюджету
КОРИГУВАННЯ ГЕНЕРАЛЬНОГО ПЛАНУ МІСТА

ПЛАН ЗОНУВАННЯ ТЕРИТОРІЇ МІСТА
Внесення змін у детальні плани території індивідуальної малоповерхової житлової малоповерхової забудови в районі вулиць Тютюнової, Загорської, Ярослава Мудрого для розміщення житлових будинків садибного типу для учасників АТО та бойових дій в Афганістані
ІСТОРИКО-АРХІТЕКТУРНИЙ ПЛАН МІСТА

Пояснювальна записка.pdf
Карта (1-5000).jpg (35M)
Схема маршрутів громадського транспорту Ужгорода


Контактні телефони приватних та комунальних служб міста, диспетчерських служб
Інформація про порядок подання звернень, функціонування телефонів «гарячої лінії» та електронні поштові адреси в Ужгородській місцевій прокуратурі

Електронні звернення громадян


*Додатково інформуємо, що відповідно до Закону України, "Про звернення громадян" відділом роботи із зверненнями громадян ведеться реєстрація телефонних звернень громадян за номером : 617127

швидкий перехід


ГОЛОВНА

Про Ужгород

Фотогалерея

Структура органів міської ради

Рішення сесій міської ради

Рішення виконкому

Розпорядження міського голови

Постійні комісії

Громадсько-політична активність

Зовнішньо-економічна та інвестиційна діяльність

Паспорт підприємств міста

Оголошено конкурс