|
Доходи бюджету
За звітними даними до загального фонду бюджету міста в 1 півріччі 2010 року надійшло податків і зборів (обов’язкових платежів) на суму 77384,2 тис. грн. при плановому розрахунку 76725,1 тис.грн., і фактичне виконання склало 100,9 відсотка. Також до загального фонду бюджету міста надійшло трансфертів на суму 35690,1 тис.грн. при плані 38402,4 тис.грн. або 92,9 відсотка. Не доодержання планового обсягу трансфертів, негативно вплинуло на виконання дохідної частини загального фонду бюджету міста, яке склало 98,2 відсотка.
У звітному періоді фактичний обсяг доходів загального фонду бюджету міста, що враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів, склав 71538,9 тис.грн. при розрахунковому показнику МФУ – 82240,9 тис.грн. і затвердженому міською радою – 71538,9 тис. грн. Відповідно фактичне виконання зазначених доходів склало 87,3 % до розрахунків МФУ і 100,4 % до планових розрахунків, затверджених міської радою. Обсяг доходів загального фонду, що не враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів склав 5547,6 тис.грн. при затвердженому плановому розрахунку 5186,2 тис.грн, або 107,0 відсотка.
Слід зазначити, що наприкінці першого півріччя поточного року намітилась тенденція до приросту надходжень окремих податків і зборів (обов’язкових платежів) до загального фонду бюджету міста порівняно з відповідним періодом минулого року. Так, за звітній період приріст доходів загального фонду міського бюджету склав 1645,0 тис.грн. або 2,2 %. Зокрема, збільшення надходжень бюджету міста відбулось за рахунок наступних доходів:
- податок з доходів фізичних осіб на 2978,3 тис.грн., або 4.9 %;
- штрафи за порушення правил дорожнього руху на 478,3 тис.грн., або 90,4%;
- плата за землю на 289,3 тис.грн. або 8,6 %.
Поряд з позитивними тенденціями щодо збільшення окремих находжень до загального фонду бюджету міста, у звітному періоді відбулось зменшення надходжень наступних платежів:
- єдиного податку на 207,9 тис.грн.;
- плати за торгові патенти на 1263,0;
- податку на прибуток підприємств комунальної власності на 100,9 тис.грн.;
- плати за оренду майна комунальної власності на 294,5 тис.грн.
До спеціального фонду бюджету міста (без субвенцій) за звітний період надійшло обов’язкових платежів на суму 14404,0 тис.грн. або 105,9 відсотка розрахункового показника, в тому числі до бюджету розвитку – 4591,8 тис.грн. або 101,2 відсотка від прогнозного розрахунку. Слід зазначити, що в звітному періоді зменшились поступлення до спеціального фонду бюджету міста, порівняно з надходженнями минулого року, на 1254,8 тис.грн., або на 8,0 %, зокрема, по таких обов’язкових платежах:
- надходження від продажу майна на 2480,4 тис.грн.,або на 59,0 %;
- надходження до цільового фонду соціально-економічного розвитку на 517,9 тис.грн., або на 18,2 %.
Структура та динаміка надходжень доходної частини бюджету міста в першому півріччі 2009 року характеризуються наступними показниками:
тис.грн.
Джерела доходів бюджету Затверджено міською радою на 2010 р. План на 1 півріччя. 2010 р. Фактичне виконання 1 півріччя. 2010 р (тис.грн..) Виконання в (%) Відхилення, (тис.грн) Питома вага фактичних надходжень 1півріччя 2010 р. (%) Факт. Виконання 1 півріччя.
.2009 р. Відхилення до попереднього року (%) Відхилен
ня до попереднього року (тис.грн.)
Податок з доходів фіз.осіб. 161820,7 63995,6 63897,9 99,8 -97,7 56,5 60919,6 104,9 2978,3
Плата за держ.реєстрац 83,0 37,0 43,6 117,8 6,6 0.04 37,5 116,3 6,1
Плата за торг.патент 1785,3 854,8 894,1 104,6 39,3 0,8 2157,1 41,4 -1263,0
Єдиний податок 10632,1 4936,0 5025,2 101,8 89,2 4,4 5233,1 96,0 -207,9
Держмито 2149,0 893,0 922,4 103,3 29,4 0,8 901.7 102,3 20,7
Адмінштрафи
133,0 22,5 46,2 205,3 23,7 0,04 5.0 924,0 41,2
Адм.штрафи у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху 1963,0 800,0 1007,2 125,9 207,2 0,9 528.9 190,4 478,3
Всього доходів, що враховуються при розрах.трансфертів 178566,1 71538,9 71836,6 100,4 297,7 63,5 69782.9 102,9 2053,7
Податок на прибуток підприємств ком.власн. 380,0 254,0 302,0 118,9 48,0 0,3 402.9 75,0 -100,9
Плата за землю 9916,2 3409,0 3668,7 107,6 259,7 3,2 3379.4 108,6 289,3
Місц.податки і збори 1731,4 771,6 840,8 109,0 69,2 0,7 822.4 102,2 18,4
Плата за оренду ко.майна. 4846,0 636,0 556,4 87,5 -79,6 0,5 850.9 65,4 -294,5
Інші доходи 139,5 115,6 179,7 156,8 65,1 0,2 500,7 35,9 -321,0
Всього доходів загальн.фон-
ду, що не врахов. при розрахунку трансфертів 17013,1 5186,2 5547,6 107,0 361,4 4,9 5956.3 93,1 -408,7
Всього доходів загального фонду без трансфертів 195579,2 76725,1 77384,2 100,9 659,1 Х 75739.2 102,2 1645,0
Трансферти 84877,1 38402,4 35690,1 93,0 -2712,3 31,6 24089.8 148,1 11600,3
Всього загальний фонд 280456,3 115127,5 113074,3 98,2 -2053,2 100 99829.0 113,3 13245,3
Податок з власн.транспорт.засобів 4817,2 2315,0 2432,0 105,1 117,0 13,6 1539.5 158,0 892,5
Власні надходь.бюджетн.установ 9836,9 4697,7 4927,2 104,9 229,5 27,6 4623.3 106.6 303,9
Кошти від продажу майна 28999,5 2836,8 1724,8 60,8 -1112,0 9,7 4205.2 41,0 -2480,4
Кошти від продажу землі 7918,2 1699,2 2867,0 168,7 1167,8 16,1 2298.9 124,7 568,1
Цільовий фонд 1961,1 1961,1 2335,5 119,1 374,4 13,1 2853.4 81,8 -517,9
Інші надходження спецфонду 202,3 95,0 117,5 123,7 22,5 0,6 138.5 84,8 -21
Трансферти (в тому числі кошти передані із загального фонду бюджету) 5723,6 3786,7 3435,7 90,7 -351.0 19,3 4996.8 68,7 -1561,1
Всього спецфонд
59458,8 17391,5 17839,7 102,6 448,2 100 20655.6 86,4 -2815,9
Разом доходів загального і спеціального фонду, що не враховуються при визначяенні міжбюджкеиних трансфертів 70748,3 18791,0 19951,6 106,2 1160,6 Х 21615.1 92,3 -1663,5
Разом доходи бюджету 339915,1 132519,0 130914,0 98,8 -1605,0 Х 120484.6 108,7 10429,4
З аналітичних даних наведених в таблиці видно, що найбільшим джерелом доходної частини загального фонду бюджету у звітному періоді були доходи, що враховуються при розрахунку міжбюджетних трансфертів, (63,5%). Зокрема, найбільшу частину доходів загального фонду становили надходження податку з доходів фізичних осіб (56,5 %). Також, значну питому вагу в загальному фонді міського бюджету (31,6 %), займали трансферти. Інші податки і збори (обов’язкові платежі) займали незначну частину, яка не перевищувала 4,9 відсотка.
В структурі доходної частини спеціального фонду бюджету міста найбільшу питому вагу займали власні надходження бюджетних установ (27,6 %), трансферти (19,3%), кошти від продажу землі (16,1 %), податок з власників транспортних засобів (13,6 %) і надходження до цільового фонду соціально –економічного розвитку міста (13,1 %).
Як зазначалось вище, в першому півріччі поточного року забезпечено надходження запланованих обсягів майже всіх податків і зборів (обов’язкових платежів) до бюджету міста. Незначне невиконання прогнозних розрахунків відбулось з наступних обов’язкових платежів:
- податок з доходів фізичних осіб 99,8 % або – 97,7 тис.грн.;
- частина чистого прибутку підприємств комунальної власності 94,0 % або – 0,9 тис.грн.;
- плата за оренду майна комунальної власності 87,5 % або – 79,6 тис.грн.
Основною причиною невиконання зазначених платежів стала заборгованість по зобов’язаннях перед бюджетом міста. Так, станом на 01.07.10 сума бору склала 1772,4 тис.грн. з них:
- податок з власників транспортних засобів - 100,4 тис.грн.,
- плата за землю - 485,2 тис.грн.,
- плата за торговий патент - 8,0 тис.грн.,
- місцевих податків і зборів - 32,4 тис.грн.,
- єдиний податок - 48,5 тис.грн.,
- податок на прибуток підприємств
комунальної власності - 107,3 тис.грн.,
- податок з доходів фізичних осіб - 840,0 тис.грн,.
- інші платежі
(які контролюються податковими органами) - 150,6 тис.грн.
Також заборгованість по платі за оренду майна комунальної власності станом на 15.17.10 становила 2917,1 тис.грн.
Причиною невиконання запланованого обсягу надходження до спеціального фонду бюджету міста коштів від продажу майна комунальної власності стала відмова окремих покупців від викупу оцінених земель через високу експертну оцінку і відсутність грошових коштів у зв’язку з призупиненням видачі кредитів.
Слід зазначити, що позитивні зрушення, щодо збільшення темпів росту окремих поступлень до бюджету міста, відбулись в результаті щоденних перевірок робочою групою, створеною розпорядженням голови Ужгородської міської ради від 28.04.10 № 91, суб’єктів, які здійснюють підприємницьку діяльність на території міста.
Уповноваженими структурними підрозділами міської ради, також, проводиться постійний моніторинг впливу на виконання доходної частини бюджету міста таких факторів, як скорочення обсягів виробництва, робочих місць, податкового боргу, інших негативних тенденцій пов’язаних з економічною та фінансовою кризою. В результаті зазначеного моніторингу та аналізу виявлено, що основною причиною зниження економічної активності і фінансових труднощів суб’єктів господарювання в поточному році стало різке скорочення обігових коштів через припинення кредитування банків, яке вплинуло на платіжну дисципліну, зменшення обсягів виробництва, і реалізації, а також скорочення попиту населення на товари промислового виробництва у зв’язку з скороченням купівельної спроможності пов’язаної з інфляцією та зменшенням розміру заробітної плати робітників, і службовців.
Видатки
Видатки загального фонду бюджету міста за 1 півріччя 2010 року без врахування субвенцій, одержаних із Державного та обласного бюджету , виконано в сумі 88 864,9 тис. грн. при плані 114 579,5 тис. грн., або на 77,5 %.
Згідно затверджених кошторисів, по мірі поступлення доходів, здійснювалось фінансування видатків на харчування, медикаменти, благоустрій міста.
Структура видатків загального фонду бюджету міста за І півріччя 2010 року по основних галузях характеризується даними, наведеними в таблиці:
(тис.грн.)
№
пп ПОКАЗНИКИ Уточнений
план
на 1 півріччя
2010 р. Викорис-
тано коштів
за 1 півріччя
2010 р. % виконання
до уточнено-
го плану Відхилення
до уточне-
ного плану Питома вага
використання
в загальній
сумі видатків
(%)
1 2 3 4 5 6 7
1. Державне управління 6164,6 5356,0 86,9 -808,6 4,4
2. Освіта 64596,8 49094,3 76,0 -15502,5 40,8
3. Охорона здоров’я 31881,9 24978,1 78,3 -6903,9 20,7
4. Соцзахист та соцзабезпечення 32896,0 31856,0 96,8 -1040,0 26,4
5. Житлово-комунальне господар-
ство 3943,1 3345,9 84,9 -597,1 2,8
6. Культура та мистецтво 5360,6 3954,2 73,8 -1406,4 3,3
7. Фізична культура і спорт 1133,6 844,4 74,5 -289,2 0,7
8. Періодичні видання (газета
“Ужгород”) 75,0 75,0 100 0,1
9. Транспорт 756,1 756,1 100 0,6
10. Інші видатки 182,6 88,0 48,2 -94,6 0,1
11. Кошти ,що передаються до Дер-
жавного бюджету 150,3 0,1
12. Резервний фонд 100,0 -100,0
ВСЬОГО ВИДАТКИ 147090,3 120498,3 81,9 -26592,0
Всього видатки без
субвенцій 114579,5 88714,6 77,4 -25864,9
Структура видатків загального фонду бюджету міста за І півріччя 2010 року, без врахування субвенцій, по кодах економічної класифікації характеризується даними, наведеними в наступній таблиці:
(тис.грн.)
Назва видатків КЕКВ Уточнено на 1 півріччя 2010 року Касові видатки за 1 півріччя 2010 року Відхилення
% +,-
Поточні видатки 1000 114008,5 88529,4 77,7 -25479,1
Оплата праці працівників бюджетних установ
1110 63834,8 54651,6 85,6 -9183,2
Нарахування на заробітну плату 1120 23238,1 19806,1 85,2 -3432,0
Придбання предметів постачання і матеріалів, оплата послуг та інші видатки
1130 6751,8 4358,0 64,5 -2393,8
Предмети, матеріали, обладнання та інвентар
1131 647,1 353,0 54,6 -294,1
Медикаменти та перев’язувальні матеріали
1132 1338,9 953,7 71,2 -385,2
Продукти харчування 1133 3407,0 2103,3 61,7 -1303,7
Оплата послуг(крім комунальних) 1134 1305,1 921,7 70,6 -383,4
Інші видатки
1135 53,7 26,3 49,0 -27,4
Видатки на відрядження 1140 40,6 0,1 0,2 -40,5
Оплата комунальних послуг та енергоносіїв
1160 18965,3 8837,5 46,6 -10127,8
Оплата теплопостачання 1161 6998,8 599,8 8,6 -6399,0
Оплата водопостачання і водовід-ведення
1162 1074,4 662,2 61,6 -412,2
Оплата електроенергії 1163 3300,0 2518,9 76,3 -781,1
Оплата природного газу 1164 4640,0 2679,2 57,7 -1960,8
Оплата інших комунальних послуг 1165 2949,1 2377,4 80,6 -571,7
Оплата інших енергоносіїв 1166 3,0 -3,0
Дослідження і розробки, видатки державного (регіонального) значення
1170 222,7 51,6 23,2 -171,1
Субсидії та поточні трансферти 1300 955,2 824,5 86,3 -130,7
Субсидії та поточні трансферти під-приємствам (установам, організаціям)
1310 648,3 592,3 91,3 -56,0
Поточні трансферти органам дер-жавного управління інших рівнів
1320
Поточні трансферти населенню 1340 306,9 232,2 75,7 -74,7
Виплата пенсій і допомоги 1341 94,2 91,7 97,6 -2,5
Стипендії 1342
Інші поточні трансферти населенню 1343 212,8 140,5 66,1 -72,3
Капітальні видатки 2000 471,1 185,2 39,3 -285,9
Придбання основного капіталу 2100 371,1 145,7 39,3 -225,4
Придбання обладнання і предметів довгострокового користування
2110 38,0 -38,0
Інше будівництво 2123
Капітальний ремонт 2130 333,1 145,7 43,7 -187,4
Капремонт жилфонду 2131
Капремонт інших об’єктів 2133
Придбання нематеріальних активів 2300
Капітальні трансферти 2400 100,0 39,5 39,5 -60,5
Капітальні трансферти підприємствам 2410 100,0 39,5 39,5 -60,5
Капітальні трансферти органам державного управління інших рівнів
2420
Капітальні трансферти населенню 2430
Капітальні трансферти до бюджету розвитку
2450
Нерозподілені видатки 3000 100,0 -100,0
Всього 114579,5 88714,6 77,4 -25864,9
На захищені статті та енергоносії спрямовано 86352,2 тис. грн., що складає 97,3 % від загальної суми видатків без субвенцій. Недофінансування захищених статей обумовлено тим, що доходна та видаткова частина бюджету міста була збалансована касовим розривом та недостатнім поступленням доходів для фінансування захищених статей бюджету.
Кредиторська заборгованість по загальному фонду на 01.07.10 р., без урахування видатків за рахунок субвенцій, склала 21 749,2 тис. грн., в тому числі:
- заробітна плата 7740,4 тис. грн.;
- нарахування на заробітну плату 2788,5 тис.грн.;
- предмети, матеріали, обладнання та інвентар 236,0 тис. грн.;
- медикаменти 649,4 тис. грн.;
- продукти харчування 2225,6 тис. грн.;
- оплата послуг( крім комунальних) 622,5 тис. грн.;
- оплата інших видатків 3,7 тис. грн.;
- видатки на відрядження 30,9 тис. грн.;
- оплата теплопостачання 4952,0 тис. грн.;
- оплата водопостачання 154,1 тис. грн.;
- оплата електроенергії 191,3 тис. грн.;
- оплата природного газу 483,3 тис. грн.;
- оплата інших комун.послуг 1097,0 тис. грн.;
- дослідження, розробки ,держ.програми 121,5 тис. грн;
- інші поточні трансферти 52,6 тис. грн.;
- капітальні видатки 400,0 тис. грн.
Заборгованість без заробітної плати, термін оплати якої не настав , складає 11 220,3 тис.грн.
Заборгованість виникла в зв’язку з необхідністю першочергового фінансування видатків на заробітну плату та енергоносії та недостатністю коштів на фінансування інших статей видатків .
Прострочена заборгованість сладає - 9 029,6 тис. грн., в т.ч.:
- предмети, матеріали, обладнання та інвентар 210,4 тис. грн.;
- медикаменти 492,4 тис. грн.;
- продукти харчування 1604,0 тис. грн.;
- оплата послуг( крім комунальних) 216,6 тис.грн.;
- інші видатки 3,6 тис.грн.;
- видатки на відрядження 19,4 тис. грн.;
- оплата теплопостачання 4952,0 тис. грн.;
- оплата водопостачання 8,5 тис. грн.;
- оплата електроенергії 7,2 тис. грн.;
- оплата природного газу 465,0 тис. грн.;
- оплата інших комун.послуг 594,6 тис. грн.;
- дослідження, розробки , держ.програми 85,7 тис. грн;
- інші поточні трансферти 17,0 тис. грн.;
- капітальні видатки 353,2 тис. грн.
Станом на 1 липня 2010 року дебіторська заборгованість бюджетних установ без врахування субвенцій складає 73,5 тис. грн., в т.ч.:
КЕКВ 1120 „Нарахування на заробітну плату”– 73,5 тис. грн., в тому числі:
-державне управління – 7,3 тис. грн.;
-освіта – 7,5 тис. грн.;
-охорона здоров’я – 32,6 тис. грн.;
-соціальний захист – 6,1 тис. грн.
Заборгованість виникла за рахунок невідшкодованих сум нарахувань по листкам з тимчасової втрати працездатності Ужгородським міським ВДЗОВФСС.
|
|