ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ
Додано 02.02.2011
Реформування пенсійної системи

У 2011 році Уряд України планує внести ряд змін до Законів, що регулюють питання пенсійного забезпечення громадян. Незадовільний стан пенсійної системи свідчить про необхідність проведення пенсійної реформи, втілення якої забезпечить достойний рівень життя громадянам, які протягом свого трудового життя сплачували пенсійні внески, не приховуючи своїх трудових доходів. Головна мета реформи - стабілізація фінансового стану державного бюджету, забезпечення справедливої системи розподілу пенсійних коштів, створення для людей можливості накопичувати розмір пенсії, виходячи із власних доходів, ліквідація надмірного розриву у розмірах пенсій із солідарної системи, а також стабілізація пенсійної системи та гарантія щодо виплати пенсій на довгострокову перспективу.
Необхідність проведення пенсійної реформи в першу чергу викликана економічною та демографічною ситуацією в державі. В Україні, як і в усьому світі, продовжуються процеси старіння населення, що обумовлює систематичне погіршення співвідношення між громадянами працездатного та непрацездатного віку. При цьому пенсійний вік в Україні - один із найнижчих у світі.
Довідково: В Україні 13,7 мільйона пенсіонерів. Зараз на 88 пенсіонерів припадає 100 осіб, що сплачують пенсійні внески, а в 2025 році 1 працюючий утримуватиме 1 пенсіонера. У 2050 році вже буде 125 пенсіонерів на 100 працюючих.
Щодо бюджету Пенсійного фонду України, то на сьогоднішній день він незбалансований. У 2010 році з держбюджету на покриття дефіциту бюджету Пенсійного фонду України виділено майже 27 млрд. гривень. Якщо нічого не змінювати, дефіцит пенсійної системи зростатиме, що остаточно розбалансує солідарну пенсійну систему.
Для вирішення цієї проблеми є два шляхи: або зменшити розмір пенсій, або просити громадян працювати довше. Уряд України обрав дргий варіант.
Уряд планує проводити реформування пенсійної системи за трьома основними напрямками:

Перший напрямок

Запровадити після збалансування бюджету Пенсійного фонду України обов'язкову накопичувальну систему пенсійного страхування. Запровадження накопичувального рівня дозволить забезпечити гідний рівень життя пенсіонерам, стимулюватиме сплату пенсійних внесків пенсіонерами, створить потужне джерело внутрішніх інвестицій. Кожна особа буде зацікавлена у легальній сплаті внесків, що призведе до зниження рівня тінізації економіки.
Сплачені кошти до цього рівня пенсійної системи належатимуть кожній людині та після досягнення пенсійного віку будуть виплачуватись поряд із державною пенсією. Накопичені за життя кошти також можуть бути успадковані.


Другий напрямок

Обмеження розмірів пенсій та пільг у пенсійному забезпеченні державним службовцям, прокурорам, суддям, депутатам та іншим «спеціальним» категоріям пенсіонерів.
Для всіх цих категорій пенсіонерів максимальний розмір пенсії не перевищуватиме 12 мінімальних, а вік виходу на пенсію, зокрема, для чоловіків, збільшиться до 62 років з 2013 року. Пенсія буде платитись цим людям тільки після звільнення зі служби. Для всіх чиновників розмір пенсій зменшується з 90 до 80 відсотків іх заробітної плати. Заробітна плата таким особам визначатиметься не за два останні роки роботи перед звільненням, а за п'ять років, що дозволить більш справедливо визначити розміри пенсій.
Поступово щороку на один рік буде збільшуватись і необхідна тривалість вислуги років для призначення пенсій військовим, міліції, працівникам служби безпеки з 20 до 25 років.


Третій напрямок

У солідарній пенсійній системі закріплюється принцип: більше працюєш - більшу пенсію одержиш.
Заходи, які пропонуються, дозволять диференціювати розміри пенсій залежно від стажу та заробітку кожної особи, скоротити диспропорції у розмірах пенсій, які призначені у різні роки, зменшити бюрократичні процедури при призначенні пенсій.
На даний час існує розрив між розмірами пенсій жінок і чоловіків. Для жінок встановлено нижчу межу працездатного віку, вони мають меншу тривалість стажу, заробітна плата жінок в середньому майже на 30 відсотків нижча ніж у чоловіків. Середній розмір пенсії за віком у жінок становить в середньому 872,60 гривень, у чоловіків - 1327,06 гривень. А тому Уряд пропонує жінкам довше працювати.
Пенсійний вік для жінок буде поетапно підвищено до 60 років. Але, поступово підвищуючи вік передбачено і систему компенсаційних механізмів для жінок. Зокрема, за кожний рік відстроченого виходу на пенсію жінка одержить збільшену на 5% пенсію. Тобто за 5 років відстрочки пенсія збільшиться на 25%.
Всі запропоновані зміни для працівників бюджетної сфери жодним чином не стосуються вже призначених пенсій. Пенсії, що були призначені до набрання чинності законопроектом виплачуватимуться у тих самих розмірах, без будь - яких змін.
Крім того, законопроектом збережено право на пенсію за вислугу років, тобто за наявності 25 років спеціального стажу призначається пенсія незалежно від віку. Для покращення умов пенсійного забезпечення працівників бюджетної сфери (освіти, культури, охорони здоров'я і т.і.) при виході на пенсію за віком запропоновано виплачувати одноразову допомогу у розмірі 10 призначених пенсій.

Після проведення реформування пенсійної системи Уряд гарантує стовідсоткову виплату пенсій зараз і в майбутньому. І як результат реформи:
встановлення соціально справедливої системи пенсійного забезпечення;
-підвищення престижності роботи працівників бюджетної сфери;
-стабілізація та покращення стану державних фінансів;
-детінізація економіки.
Тільки завдяки реформуванню пенсійної системи Уряд зможе забезпечити економічне зростання та добробут українців.



Впровадження єдиного соціального внеску, як вимога часу: переваги для роботодавця

Верховна Рада ухвалила Закон «Про збір та облік єдиного соціального внеску», який вступає в дію з 1 січня 2011 року. Що ж таке соціальний внесок? Для чого він потрібен? І в яких розмірах його сплачувати?
Прийняття закону обумовлено необхідністю підвищення ефективності роботи фондів соціального страхування, у тому числі шляхом раціональнішого використання ресурсів, що спрямовуються на утримання їх адміністративного апарату. ) Єдиний соціальний внесок - це єдиний платіж до Пенсійного фонду, який міститиме в собі декілька внесків на соціальне та пенсійне страхування. Сьогодні із заробітної плати найманого працівника проводиться відрахування до Пенсійного фонду та ще трьох фондів соціального страхування - на випадок безробіття, від тимчасової втрати працездатності та від нещасних випадків на виробництві. Це все несе значні незручності для роботодавця, адже потрібно:
1)в усіх чотирьох фондах стати на облік;
2)здійснювати відрахування до усіх цих фондів;
3)заповнювати звітність по кожному фонду та звітувати в кожен фонд окремо;
4)слідкувати за різними термінами подання звітності
до чотирьох фондів.
Впровадження єдиного соціального внеску полегшить процес подання звітності. Всі відрахування зводяться в один, єдиний соціальний внесок, який сплачується одною сумою. Взамін звітування до 4 різних інстанцій роботодавці сплачуватимуть і подаватимуть звітність лише до Пенсійного фонду - адже саме Пенсійний фонд буде адмініструвати соціального внесок.
Порядок сплати єдиного внеску буде такий самий, як і при сплаті внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування. Тобто платники сплачуватимуть єдиний соціальний внесок, нарахований за відповідний базовий період, яким є календарний місяць, не пізніше ніж через 20 календарних днів з дня закінчення цього періоду. Для фізичних осіб - підприємців базовим періодом є календарний рік.
Який розмір єдиного внеску і як його вираховувати? Вираховуватись єдиний соціальний внесок буде за тим же механізмом, за яким сплачуються на даний момент внески до Пенсійного фонду. Як відомо внески складаються з:
-відрахувань із зарплати самого найманого працівника;
-нарахувань на фонд оплати праці, які проводить роботодавець.
Нині із зарплати працівника відраховується приблизно 3,6%, тобто 2% із зарплати поступає до Пенсійного, 1,6% - до інших соціальних фондів. Розмір загального внеску із зарплати найманого працівника збережеться приблизно в цих межах.
А ось для роботодавця розмір цього соціального внеску буде коливатись в залежності від виду діяльності, і визначатиметься за так званими класами ризику, яких - 67. Перший, найменший клас ризику, має відрахування в сумі 36,76%), останній, найбільший - 49,7%. Якщо роботодавець проводить діяльність за декількома напрямками, то визначатись клас професійного ризику буде за основним видом економічної діяльності. Згідно з цим класом буде визначено відсоток нарахувань на фонд оплати праці. Так, наприклад, для бюджетних установ цей розмір становитиме 36,3%о, для платників, які уклали з працівниками договори цивільно-правового характеру,-34,7%.
Розщеплення суми єдиного соціального внеску буде проводити Держказначейство, зараховуючи потім складові соціального внеску на рахунки відповідних соціальних фондів. Єдиний орган, який буде проводити збір та контроль за сплатою єдиного соціального внеску, - Пенсійний фонд України. В ньому ж буде вестись державний реєстр страхувальників та застрахованих осіб.
Створення Державного реєстру соціального страхування (інформаційно-телекомунікаційної системи) зробить можливим накопичення і збереження інформації щодо сплати єдиного соціального внеску..
Державний реєстр забезпечить облік застрахованих осіб, їх ідентифікацію, автоматизовану обробку інформації про сплату внесків та облік здійснених виплат за окремими видами соціального страхування.
Отже, право на виплати, їх призначення кожним фондом соціального страхування здійснюватиметься виходячи з участі застрахованих осіб у формуванні дохідної частини бюджетів фондів, тобто за страховим принципом.
Єдина база платників внеску дасть можливість швидше виявляти порушників, тих, хто платить внески не до всіх фондів або не в повному обсязі. Працівникам буде легше контролювати, скільки роботодавець перераховує за них до всіх фондів соціального страхування.
Водночас передбачається відмінити здійснення роботодавцями страхових виплат в рахунок сплати страхових внесків (взаємозаліків). Для проведення страхових виплат у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності за місцем роботи розробляється механізм відшкодування роботодавцям зазначених сум; страхові виплати внаслідок нещасного випадку на виробництві здійснюватимуться лише робочими органами відповідного фонду.




Оновлена
версія сайту
Інформація про виділення коштів місцевого бюджету
КОРИГУВАННЯ ГЕНЕРАЛЬНОГО ПЛАНУ МІСТА

ПЛАН ЗОНУВАННЯ ТЕРИТОРІЇ МІСТА
Внесення змін у детальні плани території індивідуальної малоповерхової житлової малоповерхової забудови в районі вулиць Тютюнової, Загорської, Ярослава Мудрого для розміщення житлових будинків садибного типу для учасників АТО та бойових дій в Афганістані
ІСТОРИКО-АРХІТЕКТУРНИЙ ПЛАН МІСТА

Пояснювальна записка.pdf
Карта (1-5000).jpg (35M)
Схема маршрутів громадського транспорту Ужгорода


Контактні телефони приватних та комунальних служб міста, диспетчерських служб
Інформація про порядок подання звернень, функціонування телефонів «гарячої лінії» та електронні поштові адреси в Ужгородській місцевій прокуратурі

Електронні звернення громадян


*Додатково інформуємо, що відповідно до Закону України, "Про звернення громадян" відділом роботи із зверненнями громадян ведеться реєстрація телефонних звернень громадян за номером : 617127

швидкий перехід


ГОЛОВНА

Про Ужгород

Фотогалерея

Структура органів міської ради

Рішення сесій міської ради

Рішення виконкому

Розпорядження міського голови

Постійні комісії

Громадсько-політична активність

Зовнішньо-економічна та інвестиційна діяльність

Паспорт підприємств міста

Оголошено конкурс