|
Минуло півроку з часу зміни в Ужгороді міської влади. Це – привід якщо не для підбиття перших підсумків, то, принаймні, для розмови. Про сьогодення міста і, звісно, його майбутнє. Отже, як оцінює міський голова ситуацію в місті, і які перспективи бачить – про це йшлося в бесіді зі крайовими журналістами в студії телеканалу "Тиса-1". Питання Віктору Погорєлову ставили ведуча Тетяна Вашаргелі, журналісти Михайло Носа, Олександр Попович і Денис Фазекаш. Спершу, звісно, запитали про те, як мер оцінює ці півроку на посаді.
- Півроку – це, на жаль, надто мало, аби змінити життя міста на краще, для того, щоби всі сподівання, які були в ужгородців, здійснилися. І я сподіваюся, всі розуміють, що це невеликий термін для влади, і цей період потрібен для того, аби виправляти помилки попередників, і створювати фундамент для майбутніх корисних справ для міста.
- Які "больові точки" нова міська влада визначила для своєї роботи в першу чергу?
- "Больові точки", як завжди, - це опалення, це водопостачання, це дороги та їх освітлення. Я думаю, що й інвестування в наше місто, в його економіку - це теж "больова точка" на сьогодні. З прийняттям нового Податкового кодексу дуже багато осіб, які займаються бізнесом, закрили свої справи і не бажають працювати, мотивуючи, що їм в такій схемі, у такому режимі це не вигідно. Тому й недостатньо коштів надходить до бюджету. Багато орендарів, які сьогодні мають комунальну власність в оренді, не виплачують своєчасно кошти, і тим самим бюджет наповнюється не на 100%, не на 120 %, якби нам хотілося і чого дуже потребує місто, а на 90%. Якщо ж зупинитися на тих питаннях, які вдалося вирішити за перший час керування містом, то скажу –ми прийняли бюджет та програму соціально-економічного розвитку Ужгорода на 2011 рік. Водночас працюємо над стратегією розвитку міста на майбутні 25 років. Загальна концепція є, але нам треба розробити поетапну стратегію. Сьогодні ми активно ремонтуємо дороги, працюємо над заміною центрального теплопостачання на автономне, стараємося ремонтувати дахи наших будинків… І багато чого можна сказати про дії саме такого плану – про те, чого хоче простий ужгородець. Я розумію, що всі ужгородці хочуть краще жити, хочуть жити в місті комфортно, що в тому числі передбачає покращення інфраструктури в Ужгороді, благоустрою, адже це перше, що впадає в очі кожному жителю Ужгорода, та й кожному його гостеві. Ми працюємо над цим – максимально, як цього дозволяє наповнення бюджету. Маю сказати і про те, що є великі проблеми з поверненням боргів минулої влади, за які, як було вказано на отих білбордах перед виборами – "зроблено", а чи то "пороблено"… Повернувши чимало таких боргів, ми й сьогодні винні підрядникам близько 8 млн. гривень. Це збиває з ритму фінансовий напрямок і ми сьогодні змушені констатувати, що навіть в бюджетній сфері є затримка з виплатою заробітної плати. Спілкуючись з мерами обласних центрів України, бачу, що така ситуація сьогодні в більшості міст.
- Яким чином визначається, на що йдуть кошти з бюджету?
- 70 % бюджету органів місцевого самоврядування - це кошти надходження від податку на прибуток і з доходів громадян, які займаються підприємницькою діяльністю. Крім того, бюджет формується і за рахунок оренди приміщень, оренди землі, тощо. Так от - якщо підприємство не працює, не виплачує заробітну плату своїм працівникам, то відповідно і прибутковий податок не надходить до бюджету міста. І якщо ми говоримо про наші колишні заводи, які не працюють в повній мірі, або працюють на 10 %, то відповідно і податок в бюджет взагалі не йде або ж надходять мізерні кошти. Тому ми сьогодні маємо проблеми з фінансуванням потреб міста. А загальний бюджет розподіляється на перший кошик і на другий. Перший кошик - це виплата заробітної плати, енергоносії, харчування і медикаменти, які оплачуємо, згідно з законодавством, тим хто хворіє і знаходиться в лікарні, і соціально незабезпеченим особам, які живуть в нашому місті. Другий кошик - це утримання міста, це прибирання, це дороги, це освітлення, це зелені насадження, догляд за ними… Якщо ми отримуємо коштів на 70 % в бюджет за рахунок прибуткового податку, то перший кошик змушені виконувати в першу чергу – це заробітна плата, енергоносії, як я вже сказав, харчування в школах, садках і лікарнях і так далі… Так, це те, без чого ми не можемо обійтися. Але ми не можемо обійтися і без ремонту наших доріг, без покосу наших газонів, освітлення наших вулиць, а от на ці потреби коштів практично не вистачає. Ми змушені брати безвідсоткову казначейську позику, котру дає держава. Це робиться зараз чи не в кожному місті України. Ми виплачуємо ці кошти на заробітну плату, і потім казначейство від щоденних надходжень до бюджету нашого міста 80 % спрямовує на погашення кредиту, а 20 % залишає на другий кошик - на утримання міста.
- Щодо наповнення бюджету - а в Ужгороді ще є що продавати?
- Ми на останній сесії виставили на аукціон будівлю старої хімчистки на вул. Белінського, і будівлю колишнього відділу капітального будівництва на вул. Кармелюка. Сподіваємося, що близько 10 мільйонів гривень отримаємо від продажу цих об’єктів, зараз іде підготовка до аукціону. Якщо ж ми остаточно ліквідуємо централізовану систему теплопостачання в місті, то у нас будуть вивільнятися приміщення, колишні котельні, які знаходяться в мікрорайонах. Так от, в деяких районах це об’єкти, які є привабливими для інвестицій, для підприємців, малого бізнесу. Там можна розміщувати торгові площі, об’єкти соціального призначення. Тож ми готуємо на наступну сесію ще декілька об’єктів на аукціон. А проводячи інвентаризацію землі, бачимо, що багато орендарів не платять за землю, і тому ми на сесію виносимо й низку питань щодо розірвання договорів оренди з неплатниками, і ці землі теж виставлятимемо на аукціон. Будемо наповнювати бюджет, щоби робити дії, спрямовані на виконання побажань ужгородців, які ми почули під час виборчої кампанії. Це ремонти доріг, тротуарів, закінчення розпочатого минулою владою переходу на автономне опалення, включення нових етапів водопостачання, і я думаю, що також і серйозні роботи щодо освітлення міста.
- Так, це дуже серйозне питання – це розумієш щоразу, коли маєш нагоду проїхати ввечері містом…
- Про що ми можемо говорити, якщо я три місяці тому на черговій нараді запитав: чи є інвентаризація інженерної інфораструктури, чи є загальна схема освітлення міста – де знаходяться, які кабелі, їх потужність, які форми і обладнання освітлення, де стоять світлофори? І – не почув нічого! Взагалі все знищено, або не було за останні 5 років повністю інвентаризовано! Запитую: чи є інвентаризація лавиць, квітників, сміттєвих урн?.. Немає. Зовсім. Тобто, жодного контролю попередня влада не вела. І ми сьогодні навіть не знаємо, на якій вулиці скільки розміщено стовпів освітлення. І зараз ми робимо інвентаризацію всього міського майна. Адже й для того, щоби залучати інвестиції, ми повинні обов’язково знати, що в нас в місті коїться, мати повну картину.
- Безумовно, у кожній області обласний центр – це візитівка краю. Вікторе Володимировичу, чи є у вас порозуміння, співпраця з обласною владою, координація дій, що б були спрямовані на розвиток Ужгорода?
- Так, з повною відповідальністю, скажу: порозуміння маємо. Я можу упевнено сказати, що я неконфліктна людина, яка може, як керівник міста, знаходити певні компроміси для вирішення питань в інтересах Ужгорода. І думаю, що голова обласної адміністрації і обласної ради розуміють мене, і ми знаходимо шляхи вирішення питань і для області, і для міста. Між нами – керівництвом Закарпаття і Ужгорода - нема непорозумінь. Так, іноді збоку трапляються люди, котрі, вочевидь, зацікавлені порушити рівновагу, загострити певні речі… Але ми, вважаю, достатньо мудрі і здатні цього не дозволити. Так, ми спільно готові працювати для розвитку краю і Ужгорода.
На цьому наразі можна поставити три крапки. Звісно, це далеко не всі теми, на які можна говорити з міським головою про життя Ужгорода. Йшлося і про ситуацію з паркуванням, і про політичні моменти, і про можливе розширення меж міста, про благоустрій… "За кадром" лишилися підготовка до літа і – до наступного опалювального сезону. Отже, розмови триватимуть. Ту ж, що уже відбулася, вповні можна переглянути на телеканалі "Тиса-1" в програмі "Зона особливої уваги" цієї середи, 18 травня, о 19.30.
|
|