|
Робоча група, ініційована міською владою Ужгорода, сьогодні безпосередньо на місці оглянула, в якому стані зараз перебуває дитяча залізниця в центрі міста і визначила можливі кроки, як далі бути з цією атракцією обласного центру Закарпаття. Тепловоз та 2 вагони, які десятиліттями катали дітей Ботанічною набережною Ужа, де школярі опановували ази професії залізничника, перестали їздити ще в 2009 році. Міська влада Ужгорода, щоб врятувати об'єкт, у 2013-ому прийняла рішення про взяття дитячої залізниці на баланс міста. Місцеві залізничники запевняють, що підготували для цього всі документи і скерували на погодження в Київ.
Однак із того часу триває лише переписка і жодного рішення на столичному рівні досі не прийнято, хоча було навіть доручення Міністерства інфраструктури державній адміністрації залізничного транспорту підготувати та надати міністерству відповідний проект розпорядження Кабінету Міністрів України.
Зараз вагони, локомотив, споруди станцій і навіть колія у вкрай поганому стані. Як повідомив присутній сьогодні на зібранні головний інженер Ужгородської дирекції залізничних перевезень Львівської залізниці Ігор Веселовський, за довідками, які він має від профільних ремонтних підприємств, на ремонт обох вагонів потрібно близько 4,5 мільйонів гривень, тепловозу – більше 130 тисяч гривень, а загалом на відновлення роботи дитячої залізниці – 7,2-8 мільйонів гривень. Присутній голова громадської організації "Боржавська ініціатива" Денис Добра, котрий має досвід волонтерської роботи з порятунку вузькоколійки та потягу "Анця Кушницька" на Іршавщині та Виноградівщині, наполягав, що відновлення вагонів можна провести власними силами за значно менші кошти.
Учасники робочої групи оглянули також приміщення станції "Молодіжна", де вже місцями навіть обвалюється стеля і, зрештою, перший заступник міського голови Ужгорода Іштван Цап підсумував: "Власник – "Укрзалізниця" не експлуатує, не фінансує, але й усі ці роки не передає дитячу залізницю Ужгорода, все тільки щораз більше занепадає і руйнується. Тому ми просимо надати міській владі всю докладну інформацію: скільки, за даними залізничників, коштуватиме, по кожному із об'єктів цього комплексу окремо, відновлення, яку кількість відвідувачів зможе обслуговувати, які затрати потрібні на підтримання роботи, обслуговування. Також потрібна чітка позиція власників, чи готова залізниця таки здійснити передачу. А коли буде зрозуміло, про які суми йдеться, чи в змозі місто відновити безпечну роботу об'єкту і забезпечувати його експлуатацію, тоді, із проведенням сесії міськради, остаточно визначать майбутнє дитячої залізниці в Ужгороді".
|
|