Перший заступник міського голови, представники громадських активістів і перевізників роз'яснили нововведення в системі міських пасажирських перевезень
Додано 18.03.2016
"Внести ясність у деякі питання автобусних перевезень в Ужгороді, донести до мешканців позицію влади, перевізників та активістів", – так сформулював мету сьогоднішньої прес-конференції в Ужгородській міській раді перший заступник міського голови Іштван Цап.
"Спікерами" також виступили громадський активіст Віталій Грегор та представник від перевізників – заступник директора фірми "Транс-Уж" Ярослав Якубишин.Як наголосив Іштван Цап, сьогодні в Ужгороді без оплати перевозять, крім визначених законодавством і нормативними документами представників пільгових категорій, ще й усіх школярів. Відтак до більш ніж 25 тисяч пільговиків додалося наразі понад 14,6 тисяч школярів. Загалом, виходить, близько 40 тисяч ужгородців користуються можливістю безоплатного проїзду. Управління праці та соціального захисту населення Ужгородської міської ради проводить перевірку для актуалізації даних щодо кількості пільгових категорій громадян.
Іштван Юліусович додав, що, крім оновлення автобусного парку, наскільки це можливо в нинішніх економічних умовах, цього тижня остаточно домовлено про під'єднання до системи GPS. Отож, уже протягом тижня-двох кожен зможе, скориставшись гаджетом, подивитися, зокрема і на сайті міської ради, через скільки хвилин під'їде автобус. Також фірма "Автоімідж", яка ще в 2014 році виграла конкурс і встановлює GPS-системи, вже цього року повинна облаштувати інформаційні електронні табло на 4 зупинках, а надалі кожного року встановлювати ще по 2 табло.
Щодо вартості проїзду 4 гривні, Іштван Юліусович зазначив, що це – вимога часу. Наприклад, у сусідньому Мукачеві така вартість діє уже рік. "Будучи керівником торговельно-економічної місії у складі Посольства України в Угорщині, я вивчав питання функціонування громадського транспорту різних країн, – розповів Іштван Цап. – Звичайно, є різниця у рівні зарплат в Угорщині та у нас, але, скажімо в Будапешті, вартість перевезення одного пасажира еквівалентна вартості 1,2-1,5 літра дизельного пального. Враховуючи рівень наших заробітних плат, еквівалентна вартість проїзду у нас становила б десь 15-17 грн. При такому тарифі, і у нас курсували б непогані Мерседеси. Ніде громадські автобусні міські перевезення не є приватним бізнесом, вони комунальні, адже апріорі збиткові і, відтак, потребують суттєвих бюджетних дотацій".
У нас же, як відомо, держава зберегла законодавче право на пільгові перевезення, однак фінансовий тягар відшкодувань переклала на місцеві бюджети.
Щодо закидів, які часто звучать, мовляв, у Львові така ж вартість, однак довші маршрути, то існує наступна закономірність: чим менше місто, тим вища собівартість перевезень, це залежить і від протяжності маршруту, і від кількості пасажирів.
Також перший заступник міського голови відзначив, що раніше всі умови перевезень погоджувалися в ручному режимі за кулуарними домовленостями, а цього року вперше правові відносини з перевізниками були врегульовані в договорах, до розробки яких активно долучалися громадські активісти.
Сьогодні всі вимоги до перевізників, їхні права та обов'язки чітко зафіксовані юридичним документом. "Питання перевезень складне, комплексне і влада виступає тим посередником, який повинен забезпечити нормальні умови для роботи перевізників і водночас якість надання послуг для пасажирів", – підкреслив Іштван Цап.
"Поки ми все не впорядкували, то навіть не ставилося питання про підвищення вартості проїзду, – наголосив перший заступник міського голови. – Минулого року це питання піднімалося кілька разів, однак із виключно суб'єктивних, популістських міркувань рішення не приймали. Тому я вдячний перевізникам, що вони, попри важку економічну ситуацію не зупинили надання послуг".
Громадський активіст Віталій Грегор додав: найважливіше, що зараз, на відміну від попередніх років, є діалог з владою, тому й вирішується питання якості перевезень. У договорах з перевізниками чітко зафіксовано, що два попередження, винесені за підтвердженими перевіркою скаргами, є підставою для розірвання договору і проведення конкурсу для визначення нового перевізника.
За словами Віталія Грегора, GPS-система має повністю запрацювати до 15 квітня, на зупинках, де будуть електронні табло, працюватимуть також wi-fi та відеокамери. Перші табло будуть на зупинках на площі Корятовича і біля "України" або ж у Новому районі біля "Токіо". Це буде також додаткова можливість фіксування дотримання графіку руху, а в разі порушення – підставою для розірвання договору. А вже після 15 травня влада і громадськість зможуть робити висновки, наскільки оновлено якість надання послуг з перевезення в Ужгороді і в разі потреби вносити коригування.
Грегор запевнив: водіїв зобов'язали видавати квитки на проїзд і вони це вже роблять, але й пасажири повинні вимагати такі квитки. "Якщо людина просила квиток, а їй відмовили, це забезпечує її право на безкоштовний проїзд", – зауважив активіст.
Пан Віталій також зазначив, що наразі всі школярі користуються правом безкоштовного проїзду, але до початку квітня школи повинні виготовити учнівські квитки і тоді тільки цей документ даватиме право на проїзд. Тому батьки повинні протягом тижня надати 2 фотографії дитини для виготовлення квитка. Це буде коштувати 3 гривні.
Віталій Грегор наголосив, що графіки руху на найбільш навантажених маршрутах продовжено, хоч і з інтервалом у півгодини, до 22-23 години. Тому ужгородцям варто користуватися такою можливістю, бо вже за два місяці буде перегляд доцільності такого нововведення, адже зараз у такий час їздять фактично 2-3 пасажири.
Перевізники повинні також слідкувати, щоб водії ввічливо спілкувалися з пасажирами і охайно виглядали. У разі необхідності активісти готові розробити, так би мовити, "етичний кодекс" поведінки водіїв.
Представник перевізників – заступник директора фірми "Транс-Уж" Ярослав Якубишин підтвердив, що всіх водіїв зобов'язали видавати квитки на вимогу.
Насамкінець Віталій Грегор та Іштван Цап наголосили: в кожному автобусі розміщено повідомлення про 3 номери телефонів, за якими можна скаржитися на неналежне надання послуг, один із них – оперативного чергового міської ради, за ним можна звертатися цілодобово. Але найкраща скарга – письмове звернення, вона буде підставою для реагування, у тому числі й, при потребі, прийняття юридичних рішень щодо тих, хто порушує права громадян.

Оновлена
версія сайту
Інформація про виділення коштів місцевого бюджету
КОРИГУВАННЯ ГЕНЕРАЛЬНОГО ПЛАНУ МІСТА

ПЛАН ЗОНУВАННЯ ТЕРИТОРІЇ МІСТА
Внесення змін у детальні плани території індивідуальної малоповерхової житлової малоповерхової забудови в районі вулиць Тютюнової, Загорської, Ярослава Мудрого для розміщення житлових будинків садибного типу для учасників АТО та бойових дій в Афганістані
ІСТОРИКО-АРХІТЕКТУРНИЙ ПЛАН МІСТА

Пояснювальна записка.pdf
Карта (1-5000).jpg (35M)
Схема маршрутів громадського транспорту Ужгорода


Контактні телефони приватних та комунальних служб міста, диспетчерських служб
Інформація про порядок подання звернень, функціонування телефонів «гарячої лінії» та електронні поштові адреси в Ужгородській місцевій прокуратурі

Електронні звернення громадян


*Додатково інформуємо, що відповідно до Закону України, "Про звернення громадян" відділом роботи із зверненнями громадян ведеться реєстрація телефонних звернень громадян за номером : 617127

швидкий перехід


ГОЛОВНА

Про Ужгород

Фотогалерея

Структура органів міської ради

Рішення сесій міської ради

Рішення виконкому

Розпорядження міського голови

Постійні комісії

Громадсько-політична активність

Зовнішньо-економічна та інвестиційна діяльність

Паспорт підприємств міста

Оголошено конкурс